رفتن به محتوای اصلی

معلم کارگر به پا خاست، روشنفکر چه می کند!؟
22.05.2015 - 15:03

معلم و کارگر به خاسته و تا رسیدن به حقوق اساسی خود آرام نخواهد گرفت. آحاد شهروندان به ویژه میلیونها تحصیل کرده بیکار، زنان سرکوب شده ، آزادیخواهان در بند شده، جوانان به ستوه آمده، احزاب سیاسی و کوشندگان حقوق بشر، حقوق حیوانات، مدافعین محیط زیست، قیام کنندگان علیه تبعیض و ستم مذهبی، جنسیتی و قومیتی نیز باید بدانند، در وضعیت کنونی راه رسیدن به خواسته های اساسی خود، پشتیبانی جدی از دو طبقه به پا خاسته کارگر و معلم است که جمعیت آنها بالغ بر 50 میلیون نفر است. هیچ جنبشی نمی تواند به لحاظ کمیت و کیفیت خواسته ها و فراگیری، اصیل تر از این دو طبقه بزرگ اجتماعی باشد. آنها به پا خاسته اند برای اینکه، بیکاری، فقر، تبعیض، سرکوب و فساد حکومتی بیداد میکند. این همان انقلاب دموکراتیک ملی ایرانیان است.
در حالی که خطر فقر به بالای سی میلیون ریال رسیده است پایه حقوق معلم و کارگر کمتر از 700 هزار تومان است، اما علی خامنه ای بر بنیادهای عظیم مالی تکیه زده است که فقط سرمایه یک قلم از آنها بالغ بر 95 میلیارد دلار است.
در حالی که طبقه کارگر ماه ها است که در اعتصاب و اعتراض است و حتی حقوق ماهیانه اش را در یافت نمی کند و کارگران لوله سازی خوزستان، قطار شهری اهواز، لوله و نورد صفای ساوه، فازهای 20-21 عسلویه، معادن بافق، آنومانی، البرز غربی و صدها کارگاه و کارخانه و شرکت در اعتصاب دائمی به سر می برند و کارگران برق علیه خصوصی سازی به فریاد آمده اند، سردار احمدی مقدم که مثلا می بایست حافظ امنیت و نظم جامعه باشد و گماشته اصلی خامنه ای برای سرکوب جنبش دانشجویی و جوانان "طی سالیان گذشته" به اتهام اختلاس 1200 میلیاردی، بازداشت می شود!
در حالی که معلم های حق التدریسی برای حقوق اولیه به فغان آمده و معلمین آگاه و ستم دیده برای رسیدن به حقوق اولیه و مخالفت با تبعیض،ماه ها است که به اعتراض و اعتصاب ادامه میدهند و قهرمانانه فریاد می زنند که: « معلم به پا خیز/ برای رفع تبعیض ، " معلم،کارگر،دانشجو،اتحاد؛اتحاد" » قاضی مرتضوی ها، رحیمی ها، هاشمی ها، سردار رادان ها، سردار رویانیان ها در فساد دست و پا می زنند و سپاه پاسدار بر همه شاهراه های واردات و رانت خواری و دلالی و انحصارات پنجه افکنده است. تا جایی که احمدی نژاد این عنصر ارتجاعی و دست نشانده باند ولایت که دست همه نظامیان و رانت خواران را به عرصه اقتصادی و سیاسی کشور و بیش از قبلی ها باز گذاشت، از همین نظامیان به برادران قاچاقچی تعبیر کرد !فاسد از این آشکارتر!؟
آری! چرا مردم به نان شب محتاج نباشند! چرا دختران جوان به دلیل فقر تن فروشی نکنند! چرا جوانان به دلیل فقر و بیکاری دست به دزدی، قاچاق و قتل و جنایت نزنند! چرا جامعه ایرانی به دلیل سرکوب و نابرابری اجتماعی سرخورده، منزوی و مأیوس و درمانده نباشند!برای اینکه همه سرمایه های کشور به صورت غیر قانونی و به دستور شخص خامنه ای و پیمانکاری نظامیان برای برنامه ماجراجویانه هسته ای یا نظامی - امنیتی کردن امور کشور و یا تجاوزات منطقه ای هزینه شده و تتمه اش نیز توسط حکومتی ها لفت و لیس میشود و دولتی ها هر روز از دزدی های باند و ولی فقیه می گویند: شخص خامنه ای در جواب می گوید: آی دزد، آی دزد نکنید! یعنی دزد خود شماها هستید و نه ما!؟ وقاحت از این بیشتر!؟ آری؛ در این شرایط است که معلم، کارگر، دانشجو و جوانان با غیرت و قهرمان به پا خاسته و بر سایر طبقات، احزاب و تشکل هاست که بیش از این ساکت نباشند و حقوق بشری ها و روشنفکران به جای طرح مباحث فانتزی که برای مردم ملموس نیست؛ از حقوق اساسی همه مردم به ویژه این طبقات ستم کشیده و به پا خاسته حرف بزنند. مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر، حق کار، حق داشتن زندگی شرافتمندانه، حق مسکن، بیمه اجتماعی، از کارافتادگی، حق تشکل، حق اعتراض و اعتصاب، آزادی بیان، مذهب، عقیده و حق تعیین سرنوشت از حقوق اولیه شهروندان است. امروز معلم ها و کارگرها، این حقوق را طلب می کنند، حقوق بشر غیر از این ها است!؟
زندانیان سیاسی ایران
1 خرداد 1394
اسامی زندانیان سیاسی:
1- امیر امیرقلی
2- سهیل بابادی
3- محمد جراحی
4- خالد حردانی
5- شاهرخ زمانی
6- مهدی شاندیز
7- سعید شیرزاد
8- حشمت اله طبرزدی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
زندان رجایی شهر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.