رفتن به محتوای اصلی

بعد از کردستان و بلوچستان نوبت ‫کجا است؟
26.05.2010 - 16:18

بعد از کردستان نوبت بلوچستان است. چهار کرد و یک فارس را سه هفته پیش ا عدام کردند. دیروز حمید ریگی را بدار آویختند. در همین زمان، چند نفر بلوچ را در خیابان ها و راه‌های بلوچستان به صورتهای متفاوت به قتل رساندند. هدف این ا عدام ها تثبیت رژیم لرزان و ایجاد ترس در میان مردم است. ‫این ا عدام ها در سرتاسر مملکت ادامه خواهد یافت و نوبت دیگران هم خواهد رسید، مگر اینکه هر ایرانی، قتل هر ایرانی را قتل یک عضو خانواده خود بداند و با تمام توان در سرتاسر ایران

اعتراض کند. جمهوری اسلامی در کشتن و شکنجه عوامل خود هم در زمان تظاهرات تردیدی بخود راه نداد و در آینده هم رحم نخواهد کرد. بنا بر این هیچ کس نباید خیال کند که مصونیت دارد. این خطر بیشتر متوجه تهران، کردستان، بلوچستان، و خوزستان است؛ زیرا مقاومت در این مناطق بیشتر است. در تهران هم، خطر سقوط نظام وجود دارد.

‫حمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی بود ولی در مدت کوتاهی عضو جندلله بود. دولت پاکستان او را دستگیر کرد و به جمهوری اسلامی تحویل داد، گر چه میدانست که او شکنجه و ا عدام میگردد. در مدت زندان ، بسیاری از عضو های فامیل او را در حضور او شکنجه و ا عدادم نمودند. شکنجه

اعضای خانواده، او را مجبور کرد که ا عترافاتی را بکند که جمهوری اسلامی میخواست. اکنون همان کارها را با عبدالمالک میکنند.

‫‫‫شکی نیست که خانواده عبدلمالک ریگی قیمت گرانی را برای بدست اوردن آزادی مردم ایران میپردازند؛ ولی هیچ شکی نیست که انها حاضرند این قیمت را بپردازند. در آخرین عکسی که از عبدالمالک منتشر شده، به دست راست او نگاه کنید. آثار زخم های وحشتناکی را میبینید. در ضمن، اگر نحوه قلم گرفتن او را با دقت ببینید، متوجه میشوید که نمیتواند قلم را به خوبی بگیرد. آثار شکنجه بر دست های او کاملا مشخص است. چشمانش هم حالت طبیعی ندارد. رژیمی که پسر کروبی را تهدید به تجاوز میکند، معلوم است که با یک بلوچ، با رهبر جندلله، بزرگترین دشمن خود، چه میکند.

امروز سرنوشت همه مردم ایران یکی ست. هر بلایی که بر سر یک بلوچ بیاید، بر سر یک تهرانی هم خواهد امد. سکوت اکنون به معنای رضایت است. کسی که نمیخواهد فردا نوبتش برسد، باید امروز جلو اعدام دیگران را بگیرد، افشاگری بکند، مقاله بنویسد، در تظاهرات شرکت نماید و بهر شکل که میتواند ا عتراض کند.

‫امروز دفا ع از یک بلوچ دفاع از همه ایرانیان است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.