رفتن به محتوای اصلی

مساجد مرّوج خشونت در فرانسه منحل می‌شوند
29.06.2015 - 20:33

==========

رادیو فرانسه گزارش داد:

بقلم آقای ناصر اعتمادی

وزیر کشور فرانسه که این سخنان را در واکنش به برخی انتقادها به رفتار حکومت این کشور در قبال اسلامگرایان ایراد می کرد، همچنین گفت که از زمان روی کار آمدن فرانسوا هولاند، رییس جمهوری سوسیالیست فرانسه در سال ۲۰۱۲، چهل تن از امامان جماعت این کشور که مبلغ خشونت بوده اند از فرانسه اخراج شده اند. "برنارد کازنوو" در عین حال گفته است که از آغاز سال جاری میلادی نیز علیه مروجان خشونت در فرانسه ۲۲ پرونده تشکیل شده است.

"برنارد کازنوو" در پاسخ به برخی پرسش‌ها در مورد واکنش این کشور به مساجد سلفی‌ها که مبلغ جهاد و خشونت هستند، گفت: چنین مساجدی منحل خواهند شد، در صورتی که آنها و یا انجمن های حامی آنها خشونت و نفرت دینی را در فرانسه بپراکنند. وزیر کشور فرانسه در ادامه تأئید کرد که در این زمینه نیز پرونده‌هایی تشکیل شده و در دست بررسی هستند.

شمار مسلمانان فرانسه بین ٤ تا ۵ میلیون نفر برآورد می شود و حدود ۲۵۰۰ مسجد در این کشور وجود دارد.

"برنارد کازنوو" با اشاره به اقدام تروریستی "یاسین صالحی" که همانند جهادیون رییس شرکت‌اش را سر برید و تصویر سر بریده را برای یکی از دوستانش از طریق تلفن همراه ارسال کرد، گفته است: حتا اگر متهم در این اقدام انگیزه های شخصی داشته است، اما، او در ارتکاب این جنایت مشمئزکننده از نمادها و هولناک ترین تصاویر تروریست های اسلامگرا استفاده کرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی جداگانه نوشته است که "یاسین صالحی" از سال ۲۰۰۶ با فردی که عکس جنایت هولناک‌اش را برای وی ارسال کرده و احتمالاً اکنون در سوریه به سر می برد آشنایی و تماس داشته است؛ این فرد که یک بزهکار فرانسوی است "سباستین سالوی" نام دارد و در زندان‌های فرانسه به اسلام گرویده و سپس به صفوف جهادیون در سوریه و عراق پیوسته است. به گفتۀ مقامات اندونزی "سباستین سالوی" در یک طرح سوءقصد تروریستی در این کشور دست داشته است. به گفتۀ مقامات فرانسوی "سباستین سالوی" از جمله ۵۰۰ فرانسوی است که هم اکنون در منطقۀ "رقه" در سوریه به سر می برد و در صفوف گروه تروریستی "دولت اسلامی" می رزمد.

Bernard Cazeneuve * 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.