رفتن به محتوای اصلی

رئیس دفتر روحانی در «ماموریتی ویژه» به مذاکرات هسته‌ای پیوست
03.07.2015 - 23:30

به نقل از خبرگزاری ایرنا مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در حالی در روز جمعه ۱۲ تیر ادامه یافت که محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران نیز به این مذاکرات پیوست.

خبرگزاری ایرنا نوشته که رئیس دفتر حسن روحانی، با «ماموریت‌های ویژه و برای مشورت‌های لازم» به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پیوسته است.

همین خبرگزاری به نقل از یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایران گزارش داد که «اگر توافق جامع حاصل شود، همه اسناد و ضمائم مربوط به آن منتشر و در دسترس خواهد بود و طرف ایرانی بر این اصرار دارد که هیچ بخش محرمانه ای وجود نخواهد داشت».

سه‌شنبه ۱۶ تیر، آخرین مهلت به نتیجه رسیدن گفتگوهای هسته‌ای میان ایران، آمریکا، بریتانیا، روسیه، چین، فرانسه و آلمان است که در قالب‌های مختلف از سال ۲۰۰۲ تاکنون ادامه دارد. در روز جمعه همچنین، بیانیه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد که پس از سفر به تهران و دیدار با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی، گفت که ایران و آژانس در رابطه با برخی مسائل به درک متقابل بهتری رسیده‌اند، اما همچنان باید کار بیشتری انجام بگیرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار انجام اقداماتی توسط ایران است که این نهاد بر اساس آنها بتواند درباره انحراف یا عدم انحراف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به سوی برنامه‌ای نظامی، در گذشته و حال، داوری کند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دیدار با آقای آمانو به او گفت که «اگر طرفین اراده لازم را داشته باشند و برخی مسائل غیرفنی دخالت داده نشود»، موضوعات مورد اختلاف «ظرف مدت کوتاهی» حل خواهد شد.

ایرنا هم به نقل از عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران، سفر آقای آمانو به تهران را «خوب و موفق» ارزیابی کرده و نوشته که تهران آماده همکاری با آژانس برای «رفع سوءتفاهم‌ها در زمینه پی.ام.دی» است.

با وجود این، خبرگزاری فرانسه گزارش داده که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در رسیدن به هدفش که برای آن به تهران سفر کرده بود، شکست خورده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
خبرگزاری ایرنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.