رفتن به محتوای اصلی

ارتش ترکیه نیروهای بیشتری به مرزهای سوریه گسیل کرد
04.07.2015 - 21:26

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی و برخی مقام های بلندپایه آنکارا، ارتش ترکیه که اکنون در مرزهای جنوبی هم مرز با استان حلب به حالت آماده باش کامل درآمده، تجهیزات نظامی از جمله تانک، نفربر و صدها نیروی اضافی به این منطقه گسل کرده است.

این در حالی است که احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه، گفته که آنکارا در حال حاضر طرحی برای دخالت نظامی در سوریه در دست ندارد.

داوود اوغلو روز پنجشنبه در مصاحبه با کانال ۷ ترکیه، گفت: «آنچه در باره اعزام نیرو به مرزهای سوریه گفته شده درست است، ما این اقدامات پیشگیرانه را برای حفاظت از مرزهایمان اتخاذ کرده ایم. دستوراتی صادر شده که در صورت پیش آمدن شرایطی خطرناک برای امنیت مرزی ترکیه به سرعت اقدام شود».

کارشناسان نظامی معتقدند که در پی ضعیف شدن نیروهای اسد و گسترش نفوذ داعش از یک سوی و بی تفاوتی آمریکا در قبال مسئله سوریه از سوی دیگر، آنکارا خود را برای هرگونه رویداد ناگوار در سوریه آماده می کند تا در صورت لزوم به سرعت وارد خاک  این کشور شود».

اوغلو افزود:«اما این بدان معنا نیست که ترکیه فردا یا پس فردا وارد خاک سوریه شود ولی ما در برابر هر تهدیدی علیه امنیت کشورمان سریعا اقدام خواهیم کرد».

در همین حال جان باس، سفیر ایالات متحده آمریکا در آنکارا در باره احتمال ایجاد منطقه امن در داخل خاک سوریه گفت: «ایالات متحده و ترکیه درباره حضور شبه نظامیان دولت اسلامی «داعش» در شمال سوریه نگران هستند».

به گفته منابع نظامی این اولین بار است که ارتش ترکیه نیرویی به این حجم به مرزهای خود با سوریه اعزام می‌کند و این تصمیم پس از نشست روز گذشته شورای امنیت ملی این کشور با حضور مسئولان ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی اتخاذ شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.