رفتن به محتوای اصلی

چرا به زور قلم را از دستان یکدیگر می گیریم و به جایش تفنگ می کاریم؟
06.07.2015 - 15:35

 

 

جهت اطلاع دوستان عزیز و دشمنان دانا:

1 - بنده لازم نمی بینم  با اشخاصی که در سایت ها شخصیت حقیقی و حقوقی ندارند بگو مگو کنم. نوشتن یک کامنت با نام مستعار ایرادی ندارد اما وقتی شخصی برای دراز مدت مطلب می نویسد و اسم و رسمش مشخص نیست نمی تواند مخاطب مطمئن ما باشد. شاید گردانندگان یک سایت چنین شخصی را بشناسند اما این برای مخاطب عام معانی و تعابیر دیگری دارد. برای همین بنده در طول اینهمه سال تجربه آموخته ام که طرف گفتگویم باید شکل و اسم و شخصیت حقیقی داشته باشد. این متن من صرفن برای ایران گلوبال نیست و مخاطبم همۀ آنهایی هستند که با نام های مستعار و به صورت ناشناس ما را مخاطب خود ساخته اند. البته منظور من کسانی و یا اسم هایی هستند که بدون شناخته شدن چهره می شوند. هیچی که هست و نیست. گفتمان مابین افراد حقیقی شکل می گیرد. امثال مهران بهاری ها برای همین از بین ما حذف شدند که اسم و عکس و شخصیت حقوقی نداشتند.

2- نویسندگان آزربایجان با همۀ ایرادها و حسن هایشان سخنگویان ما هستند. آزربایجان آنقدر منطق دارد که با یک برنامۀ پرگار به دو پارچگی و غیره کشیده نشود. هر دو شرکت کننده در برنامۀ پرگار از جانب آزربایجان سخن گفتند. آزربایجان می سنجد و بر یکی رای می دهد. اما این به معنای حذف و طرد آنکه رای نیاورد نیست. تمامیت خواهان جبهۀ مقابل تاکید بر دو دستگی بین ما دارند. آزربایجان هوشیار است.

3- در مورد خودم خاصیتم این است که جواب منتقدان خودی را به مردم می سپارم. چون ما درگیر مسائل مهمتری هستیم که استبداد و هجمۀ فرهنگ حاکم یکی از آنهاست. بنابراین راه ما دشوار و طولانی است و اصطکاک از سرعت ما می کاهد. اما جواب منتقدان بیرون از حرکت را رو در رو و پیوسته داده ایم و خواهیم داد. چون بر سرعت حرکت می افزاید.

4- دموکراسی و عدالت و گفتمان آزاد را ما بهتر از شما خوانندۀ عزیز فارس زبان درک می کنیم. چون برای رسیدن به این نقطه مصایب بیشماری کشیده ایم. مصایب مشترکی داریم و مصایب متضادی نیز داریم. اما این دلیل نمی شود که به زور قلم را از دستان هم بگیریم و به جایش تفنگ بکاریم. در مورد آزربایجان نیز رفراندوم هست، صندوق هست و رای مردم. پس از چه می ترسید؟

5- با احترام و سپاس.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.