رفتن به محتوای اصلی

محمود احمدی نژاد و اعلام تلویحی پیروزی در انتخابات
12.06.2009 - 15:10

 

محمود احمدی نژاد گفت که بر اساس اطلاعات دقیق او رقبایش باور کرده اند که صحنه را واگذار کرده اند و ملت به صحنه آمده است و بازی را باخته اند، لذا به دنبال ایجاد تنش هستند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در فرصت بیست دقیقه ای که شبکۀ سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در اختیارش نهاد به دفاع از خود در مقابل آنچه "اتهام های" رقبایش نامید پرداخت.

او ادعا کرد که دلیل اصلی "تهاجم ها"ی مخالفانش به او این است که بر اساس اطلاعات دقیق وی "آنها باور کرده اند که صحنه را واگذار کرده اند و ملت به صحنه آمده است و بازی را باخته اند، لذا به دنبال ایجاد تنش هستند."

محمود احمدی نژاد سپس از طرفدارانش خواست که آرامش را حفظ کنند و "هیچکس حق ندارد به نام او به کسی تعرض کند یا موجب تنش شود." در سخنان تلویزیونی اش، رئیس جمهوری ایران همۀ همّ خود را صرف پاسخگویی به اتهام "درغگویی" نمود که از سوی رقبای انتخاباتی اش به وی وارد می شود.

محمود احمدی نژاد برای آنچه "تهاجم های تخریبی" مخالفانش نامید چهار دلیل عمده بر شمرد. او گفت : "دلیل اول این تهاجمات این است که مخالفان انتخاباتی دولت نهم در پی فضای منطقی نبوده اند و خواسته اند از مقایسۀ عملکردهای دولت وی و دولت های پیشین جلوگیری کنند." دلیل دوم، به گفتۀ محمود احمدی نژاد، این بوده است "که در این چهار سال افتخارات بزرگی نصیب ملت ایران شده که رقبایش در هیچیک از آنان شریک نبوده اند." محمود احمدی نژاد سپس افزود : علت سوم تخریب ها علیه دولت نهم این بود که مخالفان مسئول گذشته اند و وقتی معلوم می شود که در این چهار سال می شود این همه کار کرد، در نتیجه دولت های قبلی همه زیر سئوال می روند. رئیس جمهوری علت آخر باصطلاح تهاجم مخالفانش را "جنگ روانی" به قصد تآثیر نهادن بر "محیط سیاسی و پر کردن چشم ها" توصیف نمود.

او در پاسخ به اتهام دروغگویی از سوی رقبای انتخاباتی اش گفت : آیا هسته ای شدن دروغ است، آیا فضایی شدن و پیشرفت های بیوتکنولوژیک، بیست هزار اختراع دروغ است؟ آیا راه آهن اصفهان-شیراز، راه آهن کرمان-بم، این همه مدرسه و بیمارستان دروغ است؟

محمود احمدی نژاد بار دیگر تصریح نمود : "اگر کسی به بیت المال دست اندازی کرد باید با او برخورد شود و آبروی او برده شود و اگر کسی زیاده خواهی کرد باید مجازات شود." رئیس جمهوری ایران منکر مشکلات اقتصادی و اجتماعی نشد و گفت : ما قبول داریم گرانی و مشکلات است و به همین خاطر هم بیست و چهار ساعته کار می کنیم.

او با اشاره به اینکه هم اکنون دو رویکرد در انتخابات وجود دارد، اظهار داشت : "رویکرد اول عدالت گستری را گداپروری می داند و دفاع از عزت ملت در مجامع جهانی را ماجراجویی می نامد و رویکرد دیگر خود را خادم ملت می نامد و معتقد است باید از عزت ملت دفاع کرد و عدالت را برپا نمود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.