رفتن به محتوای اصلی

کودتا یا انتخابات؟
14.06.2009 - 11:10

شنبه سیزده ژوئن به دلیل اعتصاب مرکز توزیع نشریات فرانسه، آخرین شماره های روزنامه ها به دست مان نرسید، به همین خاطر در زیر فشرده ای تنها از مطالبی که این جراید بر روی سایت های اینترنتی خود در مورد دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرده اند به آگاهی می رسانیم.

شنبه بیست و دوم خرداد ماه وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران رسماً محمود احمدی نژاد را پیروز دهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

لوموند در گزارشی در مورد حمله به ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی، از جمله به ستاد قیطریه، تصریح کرده است که از نظر طرفداران میرحسین موسوی پیروزی محمود احمدی نژاد که با اتکا به تخلفات و تقلب های بسیار صورت گرفته چیزی جز کودتا نیست.

لوموند از تظاهرات بسیجیان موتور سوار در خیابان های تهران نوشته که فریاد می زده اند :"موسوی بای بای".

لوموند افزوده است : "دهها کاروان نیروهای انتظامی به همراه چهل خودرو نظامی و بسیجیان موتور سوار خیابان های اصلی شهر تهران را تحت کنترل گرفته اند.

لیبراسیون به بیانیۀ اعتراضی میرحسین موسوی پس از آخرین اخبار مربوط به پیروزی احمدی نژاد اشاره کرده که در آن نامزد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات گفته است که "تسلیم صحنه گردانی خطرناکی" نخواهد شد که به گفتۀ او مملو از تخلف و بی قانونی بوده است.

میرحسین موسوی در بیانیه اش تأکید کرده که بر اساس وظیفۀ دینی و ملی خود "اسرار این روند خطرناک و نتایج ویرانگر آن را برای سرنوشت کشور برملا خواهد کرد."

با این حال، میرحسین موسوی طرفدارانش را به آرامش فراخوانده و گفته است : "اجازه نمی دهیم که اقدام های مان سویه ای کور به خود بگیرد."

در حالی که نیروهای انتظامی برگزاری هر نوع تجمع را ممنوع اعلام کرده اند، میرحسین موسوی گفته است که مردم آگاهند و تسلیم کسانی که با تقلب به قدرت می رسند نمی شوند. در این بیاینه، میرحسین موسوی پس از اشاره به گزارش های متعدد در مورد تخلف های انتخاباتی در شیراز و اصفهان و تهران، افزوده است : "بسیاری از ستادهای ما هدف حمله قرار گرفته اند."

فیگارو نیز به پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله علی خامنه ای پس از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد اشاره کرده که دهمین انتخابات ریاست جمهوری را "جشنی حقیقی" و "موفقیتی بزرگ" توصیف کرده و افزوده است : "مشارکت بیش از هشتاد درصد حائزین شرایط رأی در انتخابات و بیست چهار میلیون رأی مأخوذه به سود رئیس جمهوری محمود احمدی نژاد جشنی است حقیقی که می تواند پیشرفت کشور، امنیت ملی و نشاط پایدار را تضمین کند."

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.