رفتن به محتوای اصلی

۵ هزار واحد سنگبری با ۱۶۰ هزار نیرو در معرض تعطیلی هستند
04.08.2015 - 13:54

خداداد غیاثوند گفت: جلسات زیادی در کشور برگزار می‌شود که خروجی خاصی ندارد زیرا زیرساخت‌های لازم برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده ایجاد نشده است.

دبیر کانون سنگ با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی ایجاد نشده و گرفتن سیستمی ارزش افزوده نیز محقق نشده است، یادآور شد: این امر باعث شده واحدهای تولیدی این رقم را از جیب خود پرداخت کنند و شاهدیم که هر دو- سه سال یکبار یک واحد تولیدی به خاطر بدهی، به امور مالیاتی تقدیم می‌شود.

این فعال اقتصادی اظهار کرد: با کمال تاسف طی دو سال گذشته ۲۰۰۰ نفر در حوزه سنگ تعدیل نیرو شده‌اند و واحدهای تولیدی سنگ در استان‌های تهران، قم، اصفهان و لرستان تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ واحد سنگبری با ۱۶۰ هزار نفر نیرو با تهدید تعطیلی مواجه شده است، افزود: هر قدر تلاش کنیم واحدهای جدید ایجاد کنیم خروجی آن نزدیک به صفر است، چرا که نه منابع جدید و نه سرمایه‌گذار جدید وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: حفظ واحدهای موجود راحت‌تر، عملیاتی‌تر و زودبازده‌تر از ایجاد واحدهای جدید است و باید مسئولان با عزم ملی وارد کار شوند.

غیاثوند با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کشور هم بدهی معوق و هم چک برگشتی دارند، گفت: این موضوع باعث متوقف شدن فعالیت این واحدهای تولیدی شده است و آنها نمی‌توانند تسهیلات از بانک‌ها بگیرند.

وی تصریح کرد: ایجاد واحدهای تولیدی در شرایط کنونی به صلاح نیست، چرا که ۲۵ خط تولید با تکنولوژی روز دنیا داریم که با ظرفیت ۲۵ درصد فعالیت دارند. همچنین در حال حاضر ۵۰۰ واحد سنگبری داریم که حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند.

غیاثوند گفت: در پایانه‌های سنگ مشکل بازاریابی، بازارسازی و فروش داریم که باید حل و فصل شود.

دبیر کانون سنگ با انتقاد از اینکه زیرساخت کار تولید در کشور مهیا نیست، بیان کرد: تا این مسئله حل نشود بعید می‌دانم با برگزاری جلسات و اصلاح قوانین به نتیجه برسیم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
ایسنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.