رفتن به محتوای اصلی

مرگ دو روزنامه نگار ایرانی رادیو فردا
01.10.2009 - 11:10

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸

در اثر سانحه رانندگی

مرگ دو روزنامه نگار ایرانی

سهيل آصفي

So.asefi(at)gmail.com

دو روزنامه نگار جوان ایرانی که خبرساز بودند خود سوژه ی خبر شدند. امیر زمانی فر و رزا آژیری دو روزنامه نگار جوان کشورمان که در رادیو فردا کار می کردند، روز گذشته در اثر سانحه رانندگی کشته شدند.

مات و مبهوت و خیره به مانیتور و باز تو و باز لحظه ای از وطن که دور مانده است حالا در میان انبوه خبرها. مهین گرجی با حال وخیم در بیمارستان بستری است و امیر، جوانی از خطه ی شمال ایران،روزنامه نگاری پرکار و شوخ و شنگ که قرار بود برای ادامه ی فصلی دیگر از کارش،راهی واشینگتن شود حالا زود تمام شده است و نیست دیگر. همه ی جهان روزنامه نگار ایرانی حالا دور از خانه شده است این دریچه ی مجازی رو به وطن. از اینجا بسوی شادی. از اینجا بسوی غم. از اینجا بسوی آنجایی که روز و شبت را سطر می زنی با خبرهایش.

نه، درد ما یکی و دو تا نیست و به هزار می برد. دو روزنامه نگار جوانی که هر لحظه، صدا و تکاپوی هر روزه شان از اخبار ایران و جهان را در کنار موسیقی، تا پرت افتاده ترین جای سرزمین ما می رساندند، دیروز در سانحه ی رانندگی خاموش شدند و ما مانده ایم و هزار درد که به سخن نمی آید. و بستگان آنها که خبر فاجعه را حالا شنیده اند و دستشان کوتاه.

اتومبیلی که از برلین به پراگ در راه بود در خاک جمهوری چک در برخورد با تریلی، جان دو تن از روزنامه نگاران جوان کشورمان را گرفت و روزنامه دیگر، مهین گرجی که امروز در بیمارستان است.

و اینجاست داستان بی پناهی روزنامه نگار ایرانی که در ورای مرزها در تکاپوی دور از وطن خبر را به هر سو می پراکند و تنها حادثه ای او را به سوژه ی پایانی یک خبر می کشاند. حادثه،حادثه است و خبر نمی کند اما زمانی که به صفحه ی مجازی خالی امیر نگاه می کنم ناکامی سالهای سال ما جوانسالان که در تکاپوییم پیش چشم می آید و زندگی، که فاصله ای است کوتاه، کوتاه تر از آن همه رویا برای ساختن دوباره و مرگ و زندگی! امیر زمانی فر و رزا آژیری، دو روزنامه نگار جوان ایران با هزاران رویا در اثر سانحه رانندگی تمام شدند و مهین گرجی پس از عمل جراحی در کماست. و این زمزمه ی همیشگی که زندگی و مرگ را فاصله جز این نیست.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.