رفتن به محتوای اصلی

آمار عملیات و درگیری‌های دو ماهه‌ی اخیر بین نیروهای گریلا و سپاه پاسداران در کردستان
11.09.2015 - 11:48

فرماندهی ی.ر.ک: 10 پاسدار از جمله یک فرمانده سپاه در جوانرو کشته شدند

در شهرستان جوانرو واقع در ایالت دالاهو در شرق کردستان, میان گریلاهای نیروی ی.ر.ک و پاسداران و مزدوران رژیم ایران درگیری سنگین به مدت چند روز ادامه یافت.

پنجشنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۴۶

جوانرو - فرات

در شهرستان جوانرو واقع در ایالت دالاهو در شرق کردستان, میان گریلاهای نیروی ی.ر.ک/ه.پ.ژ و پاسداران و مزدوران رژیم ایران درگیری سنگین به مدت چند روز ادامه یافت.در جریان این درگیری 10 پاسدار و مزدور از جمله یک فرمانده سپاه کشته شدند. همچنین یک گریلای زن اهل سردشت جان باخت.

فرماندهی «یگان‌های مدافع شرق کردستان, ی.ر.ک» در بیانیه خود می گوید که هزاران نیروی سپاه پاسداران به مدت چهار روز به عملیات‌های گسترده خود در جوانرو ادامه دادند که هر بار به درگیری‌ انجامید و پاسداران رژیم هر بار شکست خوردند.

در بیانیه ی.ر.ک گفته شده:

4 روز عملیات؛ کشتن 10 پاسدار و یک فرمانده

«در روز 29 آگوست(9 شهریور) رژیم اشغالگر ایران در منطقه جوانرو واقع در ایالت جوانرو با پشتیبانی هلیکوپترها و هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین علیه گریلاهایی.ر.ک و ه.پ.ژ به عملیات نظامی دست زد. این عملیات از سوی نیروهای سپاه پاسداران در استان کرماشان و جوانرو و با کمک مزدوران محلی انجام گرفت و 4 روز بشدت ادامه یافت. جنگ و درگیری‌های سنگین میان نیروهای رژیم ایران و گریلاهای شرق کردستان روی داد. دشمن با هزاران نظامی بارها به نواحی تحت کنترل گریلاهایمان حمله کرد, اما هر بار در پی مقاومت گریلاهایمان با شکست مواجه شده و ضمن حمل کشته و زخمی‌های خود, عقب‌نشینی کردند. سپس با توپخانه سنگین چندین روز نواحی تحت کنترل گریلاهایمان را بمباران کردند. جنگ و درگیری‌هابی‌وقفه ادامه دارد. درعین حال, جنگنده‌ها در آسمان منطقه جنگی به گشت‌زنی پرداختند. در نتیجه مقاومت گریلاها 10 پاسدار و مزدور رژیم از جمله یک فرمانده آنها به نام «سید حمید حسینی» به هلاکت رسیدند.

عملیات فداییگریلازیلان

در روز دوم درگیری , در جریان یک درگیری سنگین یکی از گریلاهای ما به نام «زیلانگابار» بشدت زخمی شد و چندین ساعت علیه نظامیان سپاه پاسداران اشغالگر با روح بریتانها, زیلان‌ها, کاوه‌ها و لشکرها مقاومتی بی‌نظیر کرد و صفحه‌ای نوین از صفحات زرین قهرمانی را ورق زد. رفیق زیلان چندین ساعت تا آخرین گلوله مقاومت کرد و برای اینکه بدست پاسداران نیافتد, نارنجک در دست و به نظامیان دشمن به شیوه‌ایفدایی حمله و نارنجک را میان دشمن منفجر می‌کند. رفیق زیلان اینگونه به کاروان شهدای کردستان پیوست.

ما همچو یگان‌های مدافع شرق کردستان(ی.ر.ک) به خانواده شهید زیلان و تمامی خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گوییم. رفیق زیلان در زندگی انقلابی خود پیشاهنگ بود. همیشه هنر انقلابی خود را پیشرفت می‌داد. زنی آزاد و مبارزیآپویی و الگو بود. باردیگر سوگند یاد می‌کنیم که به راه مبارزاتی شهدا ادامه دهیم».

http://37.187.165.229/khrdstn/frmndhy-y-r-kh-10-psdr-z-jmlh-ykh-frmndh-sph-dr-jwnrw-khshth-shdnd

 

از فرماندهان ی.ر.ک: 3 پاسدار سپاه در قطور کشته شدند

فرماندهی «یگان‌های مدافع شرق کردستان, ی.ر.ک» در مورد درگیری روز گذشته گریلاهایشان با سپاه پاسداران رژیم در شهرستان قطور از توابع اورمیهاطلاعیه‌ای صادر کرد. ریناسروژ گفت 3 پاسدار رژیم ایران کشته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند.

سه‌شنبه ۸ سپتامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۰۳

مرکزخبر - فرات

فرماندهی «یگان‌های مدافع شرق کردستان, ی.ر.ک» در مورد درگیری روز گذشته گریلاهایشان با سپاه پاسداران رژیم در شهرستان قطور از توابع اورمیهاطلاعیه‌ای صادر کرد. ریناسروژ گفت 3 پاسدار رژیم ایران کشته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند, ولی گریلاهایشان هیچگونه تلفاتینداشته‌اند.

«ریناسروژ» از فرماندهان نیروی ی.ر.ک به خبرنگار خبرگزاری فرات گفت درگیری‌ با سپاه پاسداران رژیم ایران در روز 7 سپتامبر روی داده است.

روژ خاطرنشان ساخت که در جریان درگیری روز گذشته که یک روز ادامه یافت, 3 پاسدار رژیم ایران به هلاکت رسیده و شمار زیادی هم زخمی شده‌اند.

ریناسروژ اظهار کرد که در روز 7 سپتامبر , دوشنبه نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران در روستای «تودان» واقع در منطقه «قطور» از توابع شهرستان خوی استان اورمیه شرق کردستان به عملیات نظامی گسترده دست زدند.

وی افزود:«نیروهای سپاه ایران علیه نیروهای گریلای ما در ساعت 9:30 به عملیات دست زدند. در حدود ساعت 12 در نتیجه عملیات پاسداران درگیری روی داد و تا ساعت 14 همان روز ادامه یافت. در این درگیری 3 پاسدار رژیم ایران کشته و شمار زیادی پاسدار هم زخمی شدند, اما آمار دقیق زخمی‌ها بدست نیامد».

روژ در خاتمه این ادعا که یک گریلایی.ر.ک جانباخته است را تکذیب کرد و گفت در این درگیری نیروهای گریلا دچار هیچگونه تلفات جانی نشده‌اند.

روژ گفت بدنبال پایان درگیری‌ها, توپخانه سنگین سپاه رژیم به توپباران منطقه درگیری تا ساعت 16 دست زد.

لازم به ذکر است که تاکنون نیروی ی.ر.ک بارها طی صدور بیانیه‌هایی مکتوب به رژیم ایران هشدار داده که عملیات‌های نظامی گسترده پاسداران در شرق کردستان منجر به درگیری خواهد شد و درصورتی که این نیروها درصدد حمله و نابودی مواضع گریلاهایشان برآیند و فشارها در شرق کردستان برای سرکوب مردم ادامه یابد, به عملیات پاسخگویی دست خواهند زد.

http://anfpersian.com/khrdstn/z-frmndhn-y-r-kh-3-psdr-sph-dr-qtwr-khshth-shdnd

 

عملیات نظامی نیروی ی.ر.ک در ماکو علیه پاسگاه مرزی

گریلاهای «یگان‌های مدافع شرق کردستان, ی.ر.ک» در پاسخ به حملات نظامی و اعدام‌های رژیم ایران علیه زندانیان سیاسی کرد, عملیات نظامی علیه یک پاسگاه مرزی در شهرستان ماکو به انجام رساندند. طی این عملیات 2 پاسدار رژیم ایران کشته شدند.

چهارشنبه ۲ سپتامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۴:۵۴

مرکزخبر - فرات

گریلاهای «یگان‌های مدافع شرق کردستان, ی.ر.ک» در پاسخ به حملات نظامی و اعدام‌های رژیم ایران علیه زندانیان سیاسی کرد, عملیات نظامی علیه یک پاسگاه مرزی در شهرستان ماکو به انجام رساندند. طی این عملیات 2 پاسدار رژیم ایران کشته شدند.

بنا به گفته یک منبع نزدیک به «یگان‌های مدافع شرق کردستان, ی.ر.ک» در ساعت 9:45 شب گذشته, 10 شهریور گریلاهای نیروی ی.ر.ک به یک پاسگاه مرزی پاسداران رژیم ایران واقع در منطقه‌ای میان شهرستان ماکو و مرز ترکیه که مسیری بین‌المللی است، حمله کردند.

همان منبع افزود که 6 پاسدار رژیم ایران در یکی از برج‌های نگهبانی آن پاسگاه بودند. دو تن از پاسداران که مشغول نگهبانی بودند مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند, اما از چهار نفر دیگر خبری بدست نیامد.

در ادامه آمده که یک خودرو نظامی هم مقابل درب پاسگاه پارک شده بود که از سوی گریلاهایی.ر.ک مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد.

آن منبع نزدیک به نیروی ی.ر.کگفت:«این حمله در یادبود اعدام زندانیان سیاسی کرد, بویژه اعدام بهروز آلخانی در 4 شهریور در زندان اورمیه, انجام شد.»

هشدار به رژیم ایران

همان منبع افزود:«پیشتر به رژیم ایران در مورد افزایش عملیات‌های نظامی و موج اعدام فعالان و زندانیان سیاسی هشدار داده و گفته بودیم درصورت تداوم عملیات‌ها و موج اعدام‌ها, گریلاهایمان سکوت نخواهند کرد و به عملیات‌های پاسخگویی در دفاع و محافظت از خلق کرد دست خواهند زد. عملیات نظامی علیه پاسگاه پاسداران در ماکو هم در این راستا انجام شد».

عملیات‌هایپاسخگویانه علیه پاسداران

فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کردستان(ی.ر.ک) در 16 مردادماه اعلام کرده بود که گریلاهایشان در شب 15 مردادماه به دو پاسگاه در شهر مریوان و کوماسی از توابع همان شهرستان حمله برده‌اند که بر اثر آن بیش از 20 پاسدار کشته و شمار زیادی نیز زخمی‌شده‌اند.

ی.ر.ک همچنین پس از مریوان در روز 20 مرداد با صدور اطلاعیه‌ای از کشته‌شدن 12 پاسدار و مزدور رژیم ایران طی عملیات نظامی گریلاهایشان در کوهستان شاهو ـ کامیارانخبرداد. ی.ر.ک در آن اطلاعیه گفته بود:

«در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۳۹۴ برابر با ۱۱ آگوست ۲۰۱۵، یک تیم از گریلاهاییگان‌های مدافع شرق کوردستان در کوه زرنه از سلسله کوه‌هایشاهو واقع در منطقه‌یکامیاران، در پاسخ به اعدام شهید سیرواننژاوی علیه پایگاه گشکی(گه‌شکی)، عملیاتی انجام می‌دهند. در این پایگاه ۷۰ پاسدار و جاش حضور داشتند که تیم گریلایی شهید برچم(به‌رچه‌م)، در ساعت ۲۱:۳۰ نیروهای نظامی مستقر در پایگاه و  دو چادر حومه‌ی آن را مورد هدف قرار می‌دهند که به کشته شدن 12 جاش(مزدور) و پاسدار انجامید.»

طی بهار گذشته درگیری‌ گریلاها با پاسداران رژیم ایران افزایش یافت و ی.ر.ک دلیل آن را عملیات‌های نظامی پاسداران و نیروهای نظامی رژیم ایران در مناطق شرق کردستان می‌داند که به درگیری می‌انجامد. همچنین هشدار داده بود که در صورت تداوم این عملیات‌ها و اعدام زندانیان سیاسی کرد قطعا به عملیات پاسخگویانه دست خواهد زد.این درحالی است که رژیم ایران بنا به گفته ی.ر.ک به سیاست‌های «جنگ‌طلبانه» خود ادامه می‌دهد.

http://anfpersian.com/khrdstn/mlyt-nzmy-nyrwy-y-r…

کمیته‌ی دیپلماسی کودار

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.