رفتن به محتوای اصلی

13 مهر، همایش اعتراضی سراسری معلمان ایران
15.09.2015 - 17:08
 

سلامت را نميخواهند پاسخ گفت، سرها در گريبان است.
هفته ي اول مهر سياه پوش و13 مهر روز جهاني معلم تجمع همكاران گرامي در حالي ماه مهر 94 را اغاز ميكنيم كه نه تنها از زمانها ي قبل هنوز تعداد كثيري از معلمان زندان هستند( آقايان ارژنگ داوودي ،عبد الرضاقنبري، مهدي فراحي شانديز، محمد امين اگوشي ) بلكه در همين شش ماه اخير نيز تعدادي از همكاران ما را به جرم حق خواهي و دفاع از حقوق صنفي معلمان به زندان انداخته اند.در سال گذشته دو نفر از همكاران اقايان محمد داوري وعبد الله موئمني بعد از گذراندن 5 سال حبس ازاد شده كه تا كنون به كار بر نگشته اند.

رسول بداقي 13 مرداد امسال6 سال حبس را به اتمام رساند و ازاد نشد. در حاليكه بخاطر فوت مادرش در زندان به او يك روز مرخصي براي تشييع جنازه ي مادرش ندادند. و اكنون نيز به مدت6 ماه است كه در سلول انفرادي بوده و دادگاهش تشكيل شده تا حكمي ديگر به او بدهند.اقاي عبدالفتاح سلطاني وكيل افتخاري معلمان وهمسر خانم معصومه ي دهقان همكار فرهنگي مان وارد پنجمين سال زندانش شده واز ازادي خبري نيست.

اقاي ميلاد درويش مستند ساز و ياور تشكلهاي صنفي فرهنگيان در حبس وازاد نشده است.بعد از 10 اسفند 93 كه حركت اعتراضي معلمان براي معيشت و...شروع شد، به ترتيب اقايان عليرضا هاشمي وعلي اكبر باغاني و اسماعيل عبدي و مهدي بهلولي ومحمد رضا نيك نژاد و محمود بهشتي لنگرودي را دستگير و زندان كردند .

در اين مدت تنها اقاي سيد محمود باقري بعد از 4سال زندان ازاد شده اند. چرا حاكميت تماميت خواه با معلمان با چنين شدت وحدتي بر خورد ميكند؟ در حاليكه غارتگران بيت المال ازادند و اگر به زندان هم مي افتند، هنوز پايشان به زندان نرسيده به مرخصي طولاني مدت و شايد هم هميشگي مي روند؟مثل اينكه بيعدالتي در كشور ما ايران حد ومرزي ندارد.

همكاران گرامي سال تحصيلي اغاز ميشود و همكاران ما زندان واز رفتن به كلاس درس محروم هستند .هر چند معلمان درز ندان، معلم هفتاد و پنج ميليون ايراني هستند. چرا؟براي اينكه جسم را مي شود زندان كرد،اما انديشه را نميشود زندان كرد.

اكنون براي اظهار همدردي با معلمان زنداني واخراجي وتبعيدي، زن ومرد هفته ي اول مهر را با لباس سياه به مدرسه ميرويم تا شاگردان از معلمانشان بپرسند كه چرا سياه پوشيده ايدومعلمان براي شاگردانشان بگويند كه چه ظلم بزرگي بر معلمان رفته است كه معلمان عزادارند.معلمان باز نشسنه نيز براي ابراز همدردي حتما با لباس سياه به مدرسه و اداره رفته و اعتراضشان را بدينصورت نشان دهند.

معلمان عزيز در روز 13 مهر مطابق برنامه در شهرستانها در جلو اداره و در مراكز استانها در جلو اداره ي كل ودر تهران در جلو وزارتخانه از ساعت 10 تا 12 تجمع كرده تا اعتراضشان را به گوش حاكميت ناشنوا برسانيم

.همكاران گرامي ، معلمان زنداني كه از زندان با من تماس ميگيرند عذاب وجدان گرفته كه چرا بنده ازاد و انها زندانند.ارزو ميكنم كه به زندان افتاده تا لا اقل عذاب وجدان نداشته باشم. هر چند در رژيم شاه اموختيم معلم به زندان كه مي افتد تازه مبارزه اش شروع ميشود.

همكاران گرامي تجمع طبق اصل 27 قانون اساسي ازاد است ودر 31 تير كه تعداد133 نفر معلم زن ومرد در خيابان وزراي تهران در پليس امنيت بازداشت بوديم و دادستان در جمع همكاران حاضر شد، معلمان به او ياداوري كرده كه برابر اصل 27 قانون اساسي تجمع ازاد است و اين نيروهاي امنيتي هستند كه هنوز تجمع بر گزار نشده تعداد زيادي از معلمان را با ضرب وشتم گرفته و امنيت را به هم زده اند.

در سال 83 كه بازداشت شدم استثنائا بازجوهايم را ميديدم و سر بازجو بنام مجيدي (معلوم نيست فاميل واقعيش باشد)به من گفت: تجمع ازاد است.همكاران گرامي از طرفي به مناسبت 13 مهر بيانيه هاي تند ومجعول ومخدوشي در شبكه هاي مجازي صادر شده كه كاملا مشخص است منبع صدور ان كجاست. خود اين بيانيه ها گوياي اينست كه معلمان را فراري  تا تجمع نكنند وروز 5 اكتبر برابر 13 مهر روز جهاني معلم فراموش شود. شعارها متناسب با حركت جنبش داده ميشود.

پس وعده ي ما هفته ي اول مهر سياه پوش و 13مهر تجمع در شهرستانها در جلو اداره ودر مراكز استانها در جلو اداره ي كل ودر تهران جلو وزارت خانه از ساعت 10 تا 12


سيد هاشم خواستار نماينده ي معلمان در كانون صنفي فرهنگيان خراسان

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.