رفتن به محتوای اصلی

عدم درمان مناسب وحید اصغری، زندانی سیاسی
29.10.2015 - 13:42
متخصص طب فیزیکی این بیمارستان پس از مطالعه آزمایش پیشین و سوابق مندرج در پرونده پزشکی این فعال حقوق بشر، علت این اختلال در دست راست وی را ضربات سنگین و متعدد وارد شده به دست و شانه وی دانسته که در هنگام بازجویی از وی حادث شده است. در اثر این شکنجه ها، آویزان کردن وی از دست با طناب، بستن دو دست وی از پشت بصورت قپانی برای اعتراف گیری، ضربات چوب و کابل به دست و شانه، فشار زیاد دست به شانه ها، شکستگی سطحی و بسته شدن خودبخود استخوان دست بدون اعزام بیمار به بیمارستان جهت مداوا در هنگام شکنجه ها و همینطور بستن دست و پای وی به یک چوب افقی و آویزان کردن این زندانی طی ساعات متعدد سبب ایجاد این اختلال شده است. 
طبق نظریه پزشک و بر اساس مقایسه نتایج آزمون قبلی و فعلی آزمون،نصف دست راست وی بی حس و کرخت شده و از کار افتاده است . این پیشرفت بیماری در نتیجه عدم رسیدگی پزشکی در این مدت و تحویل ندادن پرونده پزشکی وحید اصغری در بند دو الف سپاه به بهداری زندان اوین حاصل شده و با وجود اینکه متخصص ارتوپد زندان برای وی عمل جراحی دست تجویز کرده است اما بهداری زندان رجایی شهر از اعزام او برای عمل جراحی بخاطر سنگین بودن هزینه ها خودداری کرده است و اصرار بر مداوای وی با دارو و آرنج بند دارند. این در حالی است که وحید اصغری هنوز حکم محکومیت قطعی هم نداشته و در هشتمین سال بازداشت موقت خود به سر می برد بنابراین طبق قوانین داخلی باید به مانند یک شهروند عادی که هیچ جرمی ندارد و محکومیتی متوجه او نیست مورد رسیدگی پزشکی قرار بگیرد. پرونده عمل جراحی گوش وی نیز یک سال است که بایگانی شده است و مجوزی برای عمل جراحی عفونت گوش وی که در جریان شکنجه ها تشدید شده صادر نشده است و دادستان و زندان پیگیر وضعیت وخیم وی نیستند. بهداری زندان رجایی شهر نیز برای فرار از پرداخت هزینه های بیمارستان، کلیه نظریه ها و درخواست های پزشکان متخصص بیمارستان های مختلف برای عمل جراحی را بصورت خودسرانه و در اقدامی غیر پزشکی نادیده می گیرد و نظر غیر تخصصی خود را اعمال می کند.
برای این فعال حقوق بشر هم اکنون یک تصویربرداری ام آر آی تجویز شده و وی مجبور شده است تا هزینه های دارو و آرنج بند طبی و همینطور البسه مخصوص ام آر آی را خود شخصا بپردازد. اما با این وجود در محیط زندان پیشرفت عفونت گوش و اختلال در عصب دست این زندانی سیاسی همچنان طبق گزارشات ادامه دارد و رسیدگی ای نیز از جانب مسئولان صورت نمی گیرد.
همه اینها در حالی است که با عدم اعزام وحید اصغری به دندانپزشکی خارج از زندان، یکی از دندان های وی که سر آن در جریان بازرسی لباس شخصی ها از بند سیاسی 350 اوین به صورت کامل توسط ماموران وزارت اطلاعات شکسته بود، بخاطر عدم رسیدگی پزشکی دچار عفونت و پوسیدگی شده و وی مجبور شده است تا بطور کامل ریشه باقی مانده را از دهان خود درآورد.
دادگاه تجدید نظر وحید اصغری یک سال است که برگزار نشده و وی همچنان در بازداشت موقت بدون داشتن حکم محکومیت به سر می برد اما نه تنها با وی مانند یک متهم برخورد نمی شود بلکه پس از دو سال انفرادی و هفت سال زندان بدون حکم وی را به زندان رجایی شهر کرج تبعید کرده اند!
این فعال حقوق بشر تنها خواستار آزادی بی قید و شرط خود شده و دادگاه انقلاب، قوانین اسلامی، اتهامات و احکام مربوطه را رد و از اساس بی اعتبار دانسته است. وی هم اکنون در بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.