رفتن به محتوای اصلی

کومه‌له: از اعتراضات برحق مردم آذربایجان دفاع کنیم
10.11.2015 - 21:27

 

در روزهای گذشته به دلیل توهین آشکار شبکه دو جمهوری اسلامی در برنامه "فتیله" به مردم و ملت آذربایجان، احساسات انسانی و ملی مردم آذری مورد تحقیر قرار گرفت و در نتیجه و به حق اعتراضات وسیعی را در همه نقاط آذربایجان، به ویژه در ارومیه و تبریز، موجب گردید. ما ضمن محکوم نمودن سیاست توهین آمیز رسانه رسمی دولتی، بیان میداریم این چندمین بار است که رسانههای جمهوری اسلامی، زبان و آداب و رسوم ملیتهای غیر فارس را مورد توهین و تحقیر قرار میدهند. از نظر ما این شمهای از سیاست جمهوری اسلامی در راستای دشمنی و ستاندن هویت ملی، مردمی و مذهبی دیگر مردم ایران است و بخشی جدایی ناپذیر از سیاست سرکوب این رژیم محسوب میگردد. 
مردم کردستان که بیش از همه با سیاست سرکوبگری ملی روبرو شدهاند و هم به دلیل سابقه دوستی و مبارزه مشترک آذربایجان و کردستان، خود را پشتیبان و همدرد مردم آذربایجان دانسته و از خواستهای آنان برای تدریس به زبان مادری و لغو محدودیت زبان ترکی در مدارس و دانشگاهها، پایان دادن به تعقیب و آزار فعالان سیاسی و مدنی، لغو سیاست تبعیض و فاشیستی نسبت به ملیتهای ایران و... دفاع مینماید. ما خواستار آزادی همه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و مجازات مدیران تلویزیون رسمی و معذرت خواهی دولت و شخص خامنهای از مردم هستیم. 
از همه مردم ایران میخواهیم که از نارضایتی آذربایجان پشتیبانی نمایند و به خصوص از ایرانیان مقیم خارج کشور درخواست میکنیم که در همه کشورهای جهان نارضایتی خود به تبعیضات ملی و مذهبی، به سرکوب و آزار فعالان مدنی و فرهنگی در ایران را ابراز دارند و فشاری سیاسی به این رژیم و این فرهنگ ضد مردمی وارد نمایند. 

کومه له زحمتکشان کردستان 
١٩ آبانماه ١٣٩٤ برابر با ١٠ نوامبر ٢٠١٥ 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
www.akhbar-rooz.com

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.