رفتن به محتوای اصلی

۲۰ میلیاددلار قاچاق. معادل ۲ سال بودجه عمرانی کشور
26.11.2015 - 15:25

و ی در ادامه به توجیه وضعیت ورود  کالاهای قاچاق پرداخته و گفته است:وی نقص سامانه های کنترلی مرزها را یکی از عوامل موثر در ورود و خروج کالاهای قاچاق دانست .گفتت برای نمونه ی کی از بزرگ ترین پایانه های کشور که شاهد ورود روزانه چهار هزار کانتینر به کشور است، فقط یک دستگاه ایکس ری (دروازه ورود) وجود دارد که با این دستگاه فقط می توان ۲۰۰ کانتینر را بازرسی کرد.  این آمار نشان می دهد روزانه بسیاری از کانتینرهای وارد شده به کشور دارای قابلیت وارد کردن کالاهای قاچاق است.

ادامه صحبتهای وی
رواج مدگرایی و مصرف گرایی، نتیجه قابل پیش بینی مصرف کالاهای قاچاق است که امیدواریم با کنترل ورود این گونه کالاها، از گسترش این فرهنگ ناپسند جلوگیری کنیم.
چند کالای اساسی مانند سوخت، لوازم خانگی، پوشاک و تلفن همراه بیشترین کالاهای مورد تقاضای قاچاقچیان است.
وی بیان کرد: یکی از بخش های مورد توجه ویژه برای جلوگیری از قاچاق کالا، مبارزه با قاچاق سوخت بود و باطل کردن ۶ میلیون کارت سوخت انواع موتورسیکلت و خودرو، بخشی از برنامه ممانعت از خروج سوخت کشور را تشکیل می داد.
در نتیجه اجرای این برنامه ها، روزانه نزدیک به هشت میلیون لیتر در مصرف سوخت کشور صرفه جویی شد.
این جان درا دامه ادعا کرده :** مهاجر پذیری و نرخ بالای بیکاری دلیل اصلی قاچاق در استان گلستان
استاندار گلستان در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: مهاجرت، رویه تاریخی استان گلستان در دوره های گوناگون تاریخی بوده و این در حالی است که حضور قوم های مختلف به یکی از زمینه های اصلی قاچاق انواع کالا در این استان تبدیل شده است.
حسن صادقلو افزود: گلستان هم اینک بازار ورود و خروج کالای قاچاق نیست اما راه اندازی کریدور شمال– جنوب، ایجاد منطقه آزاد، بحث مهاجرت و نیز نگاه ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر به این استان، زمینه قاچاق کالا به گلستان را فراهم کرده است و نگاه ویژه برای کنترل و ساماندهی آن را می طلبد.
استاندار گلستان تاکید کرد باید تقویت مرزها در دستور کار قرار بگیرد.

 

** مشکل های حوزه مبارزه با کالاهای قاچاق در گلستان
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از بی توجهی سازمان ها به کشف کالاهای قاچاق انتقاد کرد و گفت: اینک کشف بیش از ۹۰ درصد کالاهای قاچاق به دست ماموران نیروی انتظامی انجام می شود.
محمدرضا اکبری افزود: مشخص نشدن تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده، اعلام نشدن احکام صادره قاچاقچیان به نیروی انتظامی برای تکمیل بانک اطلاعاتی و بسنده کردن برخی سازمان ها فقط به حضور در نشست ها، بخشی از مشکل های حوزه مبارزه با کالاهای قاچاق در گلستان است.
وی بیان کرد: یکی از مسیرهای اصلی ورود کالای قاچاق به گلستان، از سمت غرب استان است که برای جلوگیری از ورود این گونه کالاها باید بازرسی در این منطقه فعال شود.
رئیس پلیس آگهی استان گلستان افزود: کشف یک هزار گوشی تلفن همراه، ۷۵ هزار لیتر سوخت، ۱۶۶ هزار نخ سیگار، هشت تن داروی دامی و بیش از ۱۵ هزار لیتر مشروبات الکلی، بخشی از تلاش گروه های ویژه کشف کالاهای قاچاق استان گلستان از آغاز امسال است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از قوم های مختلف ایرانی اند.
این استان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
بر پایه آمارها، اینک نرخ بیکاری در استان گلستان به بالاتر از ۱۲درصد رسیده است که کارشناسان آن را به دلیل فعالیت نداشتن صنایع بزرگ در استان، محدود شدن صنعت در قالب واحدهای کوچک و با اشتغال کم، سنتی بودن بخش کشاورزی و مشکل های ناشی از کم آبی و خشکسالی رسانده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.