رفتن به محتوای اصلی

ده برابر شدن زمین خواری آقازاده ها
برخورد با ۵ مدیر ارشد گلستان
27.11.2015 - 14:50

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما با موضوع زمین‌خواری و کوه‌خواری در شمال تا دریاخواری در جنوب، اظهار داشت: مقابله‌های درست و بجایی با متخلفان این حوزه صورت گرفته است.

وی افزود: در جنوب کشور مشابه سواحل شمالی اقداماتی صورت گرفته تا کسی اختیار اراضی ساحلی را نداشته باشد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: اماکنی که به صورت غیرمجاز ساخته شود حق اخذ مجوز ندارند و با سازندگان آنها چه آقازاده و چه مردم عادی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: ما دادستان‌ها را مأمور سرکشی کرده‌ایم تا شخصاً به نظارت و بازرسی چنین ساخت و سازهای غیرقانونی بپردازند، متأسفانه دادستان‌ها بعد از اعلام و ابلاغ ما می‌گویند بودجه‌ای برای خارج کردن مصالح و تخریب اماکن وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه حدود ۵ نفر از مدیران ارشد این استان به جرم اعلام نکردن به موقع جرایم مورد برخورد قرار گرفته‌اند، گفت: اجرای قانون مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد و برای همه یکسان در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: بررسی‌های به عمل آمده در خصوص زمین‌های تصرف‌شده توسط آقازاده‌ها، از ۲۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: حدود ۵ هزار پرونده در خصوص تخلفات منسوب به آقازاده‌ها در دست بررسی است که بخشی از آنها احکامی را دریافت کرده‌اند و برخی هم در محاکم قضایی سرگردانند.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد گفت: در شهرستان دشتستان حدود ۲۰۰ هکتار زمین بعد از غصب شدن مورد تملک قرار گرفته و حتی به فروش رسیده‌اند.

وی افزود: متأسفانه برخی وکلا با زمین‌خواران همکاری می‌کنند که البته ممکن است به خاطر ترس از موکلانشان باشد زیرا موکلانشان از فرزندان مسئولان و شاغلان مناطق آزاد هستند که به واسطه شغل پدرشان و دریافت رانت‌های اطلاعاتی اقدام به زمین‌خواری و دریاخواری می‌کنند.

پورمختار مهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در ادامه سخنانش با اشاره به ۲۷ هکتار زمین در حاشیه استان قزوین گفت: متأسفانه بخشی از این زمین‌ها اجازه دیوارکشی هم گرفته‌اند که برخی از آنها منتسب به تعاونی‌های برخی دستگاه‌های دولتی هستند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده از عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشات متناقضی از وزارت راه و شهرسازی بدست آمده که برخی از آنها حاکی است زمین‌های دیوارکشی دارای حریم هستند و برخی گزارش‌ها می‌گویند حریمی وجود ندارد اما با این حال ساخت و ساز صورت می‌گیرد.

پورمختار در ادامه به مورد ضرب و شتم قرار گرفتن خبرنگار صدا و سیما در زمین‌های اطراف قزوین اشاره کرد و گفت: دستان پشت پرده این ساخت و سازها به قدری قوی است که حتی به دولت و رسانه هم آسیب می‌رساند.

علی طالبی دادستان آمل نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه به ۲۵ هکتار زمین تصرف شده در پلور اشاره کرد و گفت: متأسفانه این تصرف حقیقت دارد.

وی ادامه داد: ۱۴ هکتار از این میزان از سوی بنیاد مسکن و به منظور خان‌دار شدن عده‌ای، تصرف شده است و وقتی قانون رعایت شده باشد و نیت خیر باشد نمی‌توان گفت که تخلفی شکل گرفته است، این اقدام مورد حمایت شورای شهر و دهیاری پلور قرار گرفته است.

پورمختار به تناقض بین دستگاه‌های متولی اشاره کرد و گفت: تناقض احکام صادره از سوی برخی دستگاه‌ها شاید به این دلیل است که خود مدیران و مسئولان در مناطقی که مورد زمین‌خواری قرار گرفته‌اند دارای زمین و ویلا هستند.

وی ادامه داد: نوعاً مواردی هم مشاهده می‌شود که به نام احداث امامزاده و با نیت تصرف زمین‌ها و منابع طبیعی حاشیه تهران زمین‌خواری صورت می‌گیرد و جالب اینکه این عمل با حمایت اوقاف انجام می‌شود و البته اوقاف هم بی‌اطلاع است و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.