رفتن به محتوای اصلی

سخنی کوتاه با کیانوش توکلی و گرگ های خاکستری ترک
29.11.2015 - 00:24

Missing media item.

.......... ترکیه را قبله عالم خود می پندارند؛ همانگونه که مارکسیست لنینست های قدیمی ، مسکو را مرکز ثقل جهان می پنداشتند و هنگام ریزش باران در مسکو، در تهران چتر باز می کردند. تاریخ ترکیه در کشتار بیرحمانه اقلیت ها مثل کرد و همسایگان خود از جمله ارمنی ها و یونانی ها و ملل بالکان بر کس پوشیده نیست.  اکنون نیز اگر در بخش تصاویر گوگل عبارت "گرگ های خاکستری" (Grey Wolves) را جستجو کنید، با دیدن تصاویر بیشمار دهن دریده های فاشسیت به حیرت خواهید افتاد.

 Missing media item.

البته از حق نگذریم، نمی توان کیانوش و همکارانش را مقصر اصلی در قــُـرق کردن ایران گلوبال توسط این افراد افراطی و شوءونیست ترکیه گرا دانست. زیرا نیروهای تامگرا و افراطی همواره از دمکراسی و آزادی سوءاستفاده کرده و می کنند. و برخی از اینها اینقدر پررو و هتاک هستند که هر منتقدی را به چندبار فکر کردن و تامل قبل از نوشتن وا می دارند. زیرا می دانند که هر گونه انتقاد ازاین افراد افراطی و خودمحور و ذوب شدگان ولایت اردوغانیسم، رگبار فحاشی و افترا و سرنگونی را به دنبال خواهد داشت. همانگونه که قبله عالم اینها، جت جنگی روسیه را با چند ثانیه خطای محاسباتی سرنگون کرد. البته همانگونه که هموطن گرامی آقای احمد مقیمی که خودش ترک است، نوشته اردوغان ماهیت ضدّ بشری خود را در جریان محاصره کوبانی توسط گروه داعش که نهایت توحش را نمایندگی می‌‌کنند ، نشان داد. در حالیکه ائتلاف جهانی سرگرم بمباران مواضع داعش هستند، ترکیه سرگرم بمباران کردهای مخالف داعش است. مقیمی می نویسد: برخی‌ هموطنان عجب مردمانی هستند ، بعضی‌ از آنان بی‌ مزد و اجرت گماشتگی بیگانگان را می‌‌کنند". البته من مطمئن نیستم که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش می گیرد؛ و امیدوارم که این "پان ترکیست" های کاسه داغ تر از آش  (که هیچ ربطی به هموطنان ترک آذری و فعالان سیاسی بسیار محترم آذربایجان ندارند و حسابشان کاملا جداست) نیز از اجر دنیوی و ثواب اخروی خویش محروم نباشند.

 آنچه که برای من بسیار حیرت آور می باشد این است که این افراد به اصطلاح پان ترکیست چگونه به خود جرائت می دهند تا از داعش و حامی اصلی آن یعنی ترکیه در روز روشن و با پررویی تمام و کمال حمایت بکنند؟ آنها ممکن است بگویند که از داعش حمایت نمی کنند، بلکه از حق ترکیه دفاع می کنند. باید تاکید کرد که شما وقتی یک طرف چوب را بر می دارید، خود به خود آن طرف دیگر چوب را نیز برداشته اید. اردوغان و داعش دو سوی یک سکه بنیادگرایی اسلامی و نفاق هستند. چگونه می شود باور کرد که ترکیه از تردد مکرر بین بیست تا سی هزار آدمکش داعشی از مرزهای خود خبر نداشت. چظور اردوغان ادعا می کند که اجاز نخواهد داد احدی حتی برای چند ثانیه از مرزهای آن کشور، آنهم در ارتفاع چندهزار متری، عبور کند. اما عبور و مرور سی هزار داعشی را ندید؟. آیا عبور و مرور هزاران تانکر نفت داعشی را ندید!. اروپا و آمریکا همه اینها را می دانند، اما چرا سکوت کرده اند، من نمی دانم. داستان پسر اردوغان و دامادش و بقیه خانواده او و داعش زبانزد دنیا شده است و احتیاجی به بیان آنچه عیان است نیست. در ضمن در فضای مجازی طرفداران داعش و القاعده و نیروهای عقب مانده مذهبی سنی مذهب شدیدا از اردوغان دفاع می کنند و از او بعنوان مدافع واقعی جهان اسلام یاد می کنند؛ غافل از اینکه ..... ای دل غافل!

 Missing media item.

در اینکه بشار اسد مخالفان خود را مستقیما می کشد، بحثی نیست. اما ترکیه نیز در زندانی کردن و سرکوب و کشتار منتقدان خود نیز دست کمی ندارد. نمونه های فراوانی در این زمینه وجود دارد. بعنوان مثال طاهر ایلچی، رئیس کانون وکلای شهر کردنشین دیاربکر در ترکیه، حین سخنرانی و دعوت نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان کرد به صلح به ضرب گلوله کشته شد. روزنامه نگاران با زره ای انتقاد زندانی می شوند. ترکیه کردهای خود را "ترک کوهستانی" لقب می دهد. درست مثل این می مانند که ایران بلوچهای خود را "فارس صحرا نشین" یا کردها را "فارس کوه نشین" لقب دهد. متاسفانه در طول جنگ سرد و اکنون به دلیل جنگ سوریه، اروپا و آمریکا از ترکیه استفاده ابزاری نموده اند. و ترکیه نیز در طی سی و اندی سال اخیر از ویرانی ایران و لبنان و جنگ های بالکان و عراق و سوریه حداکثر سوءاستفاده اقتصادی را کرده است. یک روز با اسرائیل ائتلاف استراتژیک دارد؛ روز دیگر دلارهای نفتی عربستان و قطر را دریافت می کند. یک روز هیجده میلیارد دلار و طلا از ایران دریافت می کند. و روز دیگر با روسیه قرارداد هسته ای می بندد و بعنوان ام القرای جهان اسلام ء سـُـنی مذهب پذیرای میلیونها توریست لخت و نیمه لخت غربی و روسی می شود.
Missing media item.
البته منظور من انتقاد در این مورد بخصوص از ترکیه نیست، بلکه به عقیده من این شیوه رفتار دوگانه ترکیه کاملا با ذات ترکیه ء منافق مطابقت دارد. من قریب به بیست سال پیش به ترکیه رفتم، و این تصویر واقعی ترکیه را بوضوح دیدم. امروزه در مقایسه با بیست سال پیش  ترکیه نه تنها عوض نشده است، بلکه بیست برابر بدتر هم شده است. ترکیه برای هژمونی طلبی و پول هر کاری که لازم باشد می کند. حتی اگر لازم باشد مشتی مفلس ایرانی را هم اجیر بکند، تا آنها بتوانند سایت ایران گلوبال را قــُـرق کنند و هر منتقدی را با هتاکی و دهن دریدگی به حاشیه و انزواء برانند و کیانوش توکلی گرامی و همکارانش تحت ادعای دمکراسی و آزادی  در ِ ایران گلوبال را بر روی دشمنان آزادی و دمکراسی باز بگذارند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دكتر عبدالستار دوشوكي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.