رفتن به محتوای اصلی

ارتش آلمان با "۱۲۰۰ سرباز" در عملیات نظامی علیه داعش شرکت می‌کند
30.11.2015 - 06:17

=============

دویچه وله نوشت:

صدراعظم آلمان و مقامات امنیتی و نظامی در تصمیمی مشترک همچنین اعلام کردند که این کشور یک هواپیمای تانکر سوخت‌رسان و امکانات شناسایی ماهواره‌ای نیز به منطقه خواهد فرستاد.

روز یکشنبه (۸ آذر/ ۲۹ نوامبر) فولکر ویکر، بازرس کل ارتش آلمان، در گفتگویی با روزنامه "بیلد ام زونتاگ" تخمین زده که در نبرد با گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) در سوریه به نیروی ۱۲۰۰ سرباز آلمانی نیاز است. او این تعداد سرباز را "از نقطه نظر نظامی برای کار با هواپیماها و کشتی‌ها" لازم دانسته است.

بیشتر بخوانید: آلمان جت‌های ردیابی "تورنادو" و ناوچه پدافندی به سوریه می‌فرستد

ویکر به این ترتیب مشارکت آلمان در پیکار با "دولت اسلامی" را بزرگترین مأموریت خارجی فعلی این کشور خوانده و افزوده است که شروع این مأموریت می‌تواند "بلافاصله پس از مأمور کردن ارتش" رخ دهد.

پارلمان آلمان در چند روز آینده در نظر دارد موضوع مشارکت نظامی آلمان در مقابله با "دولت اسلامی" را بررسی کند. احتمال رأی مثبت پارلمان به این موضوع بسیار بالاست.

پس از حملات تروریستی پاریس فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، از آمریکا، روسیه، بریتانیا، ایتالیا و آلمان خواسته بود تا با تشکیل یک ائتلاف گسترده، مبارزه مشترک علیه "دولت اسلامی" را آغاز کنند.

فولکر ویکر به روزنامه "بیلد ام زونتاگ" گفته است که مدت زمان عملیات نظامی آلمان علیه "دولت اسلامی" به تصمیم مسئولان سیاسی کشور بستگی دارد، وگرنه "ارتش از نظر نظامی توانمند است".

او افزوده که نیروی هوایی ارتش قادر است چهار تا شش فروند جت جنگی "تورنادو" را به این مأموریت اختصاص دهد که در قالب دو تیم در عملیات نظامی مشارکت داشته باشند.

به گفته فولکر ویکر این جنگنده‌ها را می‌توان در دو پایگاه مختلف مستقر کرد و به همین منظور نیز هم اکنون گفتگوهایی با ترکیه و اردن در مورد استفاده از دو پایگاه نظامی این دو کشور در جریان است.

مشارکت آلمان در ائتلاف هوایی منتفی است

از نظر بازرس کل ارتش آلمان، بزرگترین خطری که می‌تواند جان خلبانان آلمانی را تهدید کند، شلیک موشک‌ به وسیله "دولت اسلامی" از زمین به هواست. او می‌گوید: «ما خود را در این مورد آماده کرده‌ایم و در همکاری با متحدان‌مان اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از سربازان‌مان در نظر گرفته‌ایم.»

ائتلاف هوایی علیه گروه تروریستی "دولت اسلامی" تا بدین‌جا با مشارکت آمریکا، فرانسه، روسیه و کشورهای عربی به اجرا درآمده است.

قانون اساسی آلمان به این کشور اجازه نمی‌دهد نقش فعال و پررنگی را در جنگ علیه کشورهای دیگر، و به‌ویژه به شکل بمباران هوایی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: وزیر دفاع آلمان: مشارکت ما در نبرد علیه داعش ضروری است

فولکر ویکر نیز در گفتگو با روزنامه پرتیراژ "بیلد ام زونتاگ" مشارکت آلمان در ائتلاف هوایی ضد داعش را در حال حاضر منتفی دانسته و اظهار داشته است: «از نظر نظامی وقتی (کاری) معنا می‌دهد که به آن نیاز باشد. در این مورد توانایی ما در شناسایی و ردیابی چیزی است که به آن نیاز است.»

کارشناسان تخمین می‌زنند که برای ناوچه جنگی که آلمان قصد اعزام آن به منطقه را دارد، به بیش از ۲۰۰ سرباز نیاز است. این ناوچه مأموریت دارد با پدافند هوایی، از ناو هواپیمابر "شارل دو گل" فرانسه در آب‌های دریای مدیترانه حفاظت کند.

وزارت دفاع آلمان در حال حاضر سرگرم بررسی جزئیات این عملیات نظامی است. کابینه آلمان روز سه‌شنبه (۱۰ آذر/ اول دسامبر) در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.