رفتن به محتوای اصلی

یک رهبر "پ ک ک" خواستار مداخله آمریکا و اروپا برای برقراری صلح شد
30.11.2015 - 06:30

===========

جمیل بایک، یکی از رهبران ارشد حزب کارگران کردستان ترکیه "پ ک ک"، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا را به ابتکار عمل در پیشبرد روند صلح برای پایان دادن به "جنگ داخلی" در ترکیه فراخواند.

جمیل بایک، از اعضا ارشد حزب "پ ک ک" در گفتگو با نشریه آلمانی زبان "بیلد" خاطرنشان کرد: ما خواستار راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌های داخلی هستیم و بدین منظور به روش‌هایی که دستیابی به صلح را ساده‌تر سازند، نیازمند هستیم.

جمیل بایک که در منطقه قندیل در شمال کردستان عراق مستقر است به نشریه بیلد گفت: ما برای دست‌یافتن به این هدف، از ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون آلمان می خواهیم که نقش پررنگ‌تری را ایفا نمایند.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ ک ک" در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد. اما برخی از رهبران ارشد این حزب از جمله جمیل بایک تاکید دارند که کشورهای غربی باید در سیاست‌های خود در برابر این حزب بدلیل نقش موثر کردها در مبارزه علیه نیروهای افراط‌گرای دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه تجدیدنظر نمایند.

اما چرخش مواضع دولت و ارتش ترکیه و حملات نظامی به شهروندان کُرد در جنوب ترکیه به گفته این رهبر ارشد حزب "پ ک ک" موجب افزایش نگرانی‌ها شده است.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد تانک‌ها و هلیکوپترهای ارتش ترکیه، شهروندان کرد در جنوب ترکیه را هدف حملات بی‌سابقه قرار داده اند.

در سال ٢٠١٢، یک سلسله مذاکرات با هدف دست یافتن به صلح، میان عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب "پ ک ک" و آنکارا آغاز شد. جنگ داخلی در ترکیه از سال ١٩٨۴ دست‌کم ۴٠ هزار قربانی برجای گذارده است. حمله انتحاری گروه دولت اسلامی (داعش) در روز ٢٠ ژوئیه علیه جنگجویان کُرد در نزدیکی مرز سوریه، تلاشها برای حفظ آتش‌بس را با شکست روبرو نمود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://fa.rfi.fr/%

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.