رفتن به محتوای اصلی

الودگی هوا در اهواز بیداد میکند
01.12.2015 - 22:41
تفسیر از:
سایت حزب تضامن دمکراتیک اهواز

الودگی هوای اهواز به بیش از 5 و نیم برابر رسید. زجر و بدبختی مردم عرب ایران از جو امنیتی و بیکاری کافی نیست، الودگی مرگبار هوا هم به دلیل خشک شدن هورها (تالابها) به دلیل سیاست های مخرب محیط زیستی نظام ایران و برای بهره برداری های نفتی و حفاری در تالاب هور العظیم که 40% این الودگی ها را افزایش داده است و به اساس گزارشات دانشکده علوم جندی شابور این الودگی ها علل داخلی دارد و نه خارجی، دارد، هم به ان اضافه شده است. وقتی مردم در سوالات اعتراض امیز خود از مسئولان سوال میکنند، هیچکس جوابگو نیست و هیچ کسی نمی داند که باید به چه مسئولی مراجعه کنند تنها عکس العملی هم که از مسئولان نظام شنیده میشود، انتقاد است و فقط انتقاد، اما هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و این روال سالها است که ادامه دارد، و فردا همه فراموش میکنند و مردم میمانند و بیماری های تنفسی و حتی فوت بعضی ها که دچار بیماری قلبی و تنفسی هستند. مسئولان اداره محیط زیست و حتی خانم وزیر که در باریس بسر میبرد، با لبخند میگوید که انشالله حل میشود و ما میدانیم که اولدگی هوا از حد مجار گذاشته است اما اقدامی عملی انجام نمیشود، که همانا توقف خشک شدن رودخانه کارون و باز کردن دریچه سدها برای جاری شدن اب بیشتر به هور ها (تالابها)   نه زیرا مردم در این استان اکثریت عرب هستند و فقط نفت و گاز انان خوب است!؟ شهریار عسکری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد که گرد و غبار در اهواز به پنج برابر حد مجاز آلودگی رسید.

شهریار عسکری سه شنبه ۱ دسامبر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) اظهار گفت: «میزان گرد و غبار در ساعت ۱۵ در اهواز به ۸۳۲ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.»

وی افزود: «گرد و غبار در همین زمان در شادگان نیز ۶۹۸ میکروگرم بر متر مکعب است.»

گرد و غبار در اهواز در حالی به وقوع پیوسته که هوا‌شناسی استان از حاکمیت سامانه بارشی از چهارشنبه خبر داده است.

ستاد بحران استانداری نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید به ویژه در مناطق شمالی و شرقی هشدار داده است.

به دلیل بارندگی‌های اوایل آبان ماه گرد و غبار طی یک ماه اخیر اتفاق نیفتاده بود. آخرین توفان گرد و غبار ۳۰ مهر بود که غلظت گرد و غبار در شهرهای جنوب غربی استان به ۱۵ برابر حد مجاز و در اهواز به ۷.۵ برابر حد مجاز رسید.

حد مجاز آلودگی ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.