رفتن به محتوای اصلی

حال زندانی سیاسی محمد رضا عالی پیام (هالو) به وخامت گرایید
28.12.2015 - 09:50

 

به گزارش کمپین حمایت از آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی به نقل از بام، محمدرضا عالی پیام از نظر سلامت جسمانی در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و وی پیشتر ها برای به دست آوردن سلامتی خود دارو مصرف می کرد.

به گفته زندانیان وی بدون دلیل مشخصی با وخاومت وضعیت جسمانی و تشنج به کمک همبندیانش به بهداری منتقل شد و هم اینک وی زیر سرم و در بهداری به سر می برد.

سید محمدرضا عالی پیام (زاده ۲۰ خرداد ۱۳۳۶ در تهران)، ملقب به هالو شاعر معترض، زندانی سیاسی، وبلاگ نویس، عضو کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران و مدیر مسئول مؤسسه تبلیغاتی دایره مینا، بازیگر، تهیه کننده و کارگردان ایرانی است.

عالی پیام اولین بار در روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ توسط پلیس امنیت بازداشت و ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ پس از آنکه توسط «قناعت کار» دادیاری شعبه سوم دادسرای شهید مقدس اوین به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی تفهیم اتهام شد، به بند ۳۵۰ زندانیان سیاسی و امنیتی زندان اوین منتقل شد.وی در ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ با وثیقه صد میلیون تومانی از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد. محمدرضا شاعر طنزپرداز منتقد حکومت ایران، روز ۲۳ آوریل۲۰۱۵ (سوم اردیبهشت ۱۳۹۴) دوباره راهی اوین و سپس به تبعیدگاه رجایی شهر منتقل شد و هم اکنون در بند ۲ زندان رجایی شهر موسوم به زندانیان عادی نگهداری می شود.

منبع: حمایت از آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی

خبر تکمیلی:  به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا عالی پیام، امروز یکشنبه ششم دیماه، از زندان رجایی‌شهر کرج به بیمارستان قلب تهران منتقل شد.

محمدرضا عالی پیام در بند دو زندان رجایی‌شهر نگهداری می شود. بند دو زندان رجایی شهر موسوم به دارالقرآن، عموما ویژه زندانیانی است که با حفظ و قرائت قرآن و انجام تشریفات مذهبی از مزایای خاصی نظیر مرخصی و بخشش بهره‌مند می شوند. به جز آقای عالی پیام تعداد دیگری از زندانیان سیاسی و عقیدتی نیز بر خلاف اصل تفکیک جرائم در این بند نگهداری می شون

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://farsi.fffi.se/%D8%A/

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.