رفتن به محتوای اصلی

گزارش ۲۲ مورد آزار جنسی در اولین روز کارناوال کلن
06.02.2016 - 12:53

پلیس شهر کلن آلمان اعلام کرد که در اولین روز شروع کارناوال معروف این شهر، دست‌کم ۲۲ مورد آزار جنسی و دست‌درازی به زنان گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این درحالی است که در سال گذشته طی یک روز از روزهای کارناوال، حداکثر ۱۰ مورد آزار جنسی گزارش شده بود.

در یکی از موارد تعرض به زنان در اولین روز کارناوال، یک زن خبرنگار بلژیکی درحالی که جلوی دوربین درحال گزارش زنده‌ی جشن‌های کارناوال بود، مورد تعرض قرار گرفت.

مقامات پلیس شهر کلن اعلام کردند که در اولین روز از جشن‌های کارناوال نزدیک به ۱۸۰ نفر بازداشت شدند. یازده مامور پلیس نیز در درگیری‌ها حین بازداشت مجرمان و متهمان، جراحات سطحی برداشتند.

به گفته‌ی پلیس در اولین روز به جز موارد آزار و دست‌درازی جنسی، پلیس گزارش‌های متعددی از جیب‌بری و سرقت هم دریافت کرده است. در مجموع ۲۲۰ مورد شکایت قضائی در اولین روز جشن‌های کارناوال در شهر کلن ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان زنی نیز به اداره پلیس رفته و شکایت کرده موقعی که اواخر شب از جشن‌های کارناوال راهی خانه بوده، مورد تجاوز قرار گرفته است. پلیس تایید کرد که در رابطه با این شکایت، فرد مظنونی را بازداشت کرده است.

با این‌حال مقامات پلیس شهر بن آلمان که در همسایگی کلن قرار دارد، به خبرگزاری آلمان گفتند که اولین روز جشن‌های کارناوال در شهر بن “به آرامی” و “در امنیت” سپری شد و پلیس شکایتی از شهروندان دریافت نکرده است.

دل‌های نگران در جشن شادی

جشن‌های کارناوال در ایالت نورد راین وست‌فالن آلمان از روز پنج‌شنبه (۴ فوریه / ۱۵ بهمن ماه) آغاز شد. بعد از وقایع شب سال نو در کلن و آزار جنسی و جیب‌بری گسترده از زنان که به بحرانی جدی در آلمان تبدیل شد، مراسم کارناوال امسال به آزمونی جدی برای نیروهای پلیس و امنیت شهری تبدیل شده است.

امسال شمار نیروهای پلیس در شهر کلن و دیگر شهرهای ایالت افزایش داشت و کارناوال تحت تدابیر شدید و جدی امنیتی برگزار می‌شود. امسال در نزدیکی محل کلیسای جامع کلن (دم) یعنی همان جایی که به میدان دست‌درازی به زنان در شب سال نو تبدیل شد، یک پایگاه امنیتی ویژه برای زنان در نظر گرفته شده است.

پلیس کلن در مناطق پرتردد دوربین‌های ویدیویی نصب کرده است و عده زیادی از نیروهای پلیس نیز با لباس مبدل در میان جمعیت پرسه می‌زنند.

پنجمین فصل سال

در آلمان سنت دیرین کارناوال به عنوان پنجمین فصل سال شناخته می‌شود. جشن‌های کارناوال بخش مهمی از فرهنگ این کشور را می‌سازد و آلمانی‌ها در سراسر کشور به ویژه در شهرهای حاشیه رود راین هر ساله در روزهای کارناوال به جشن و پایکوبی می‌پردازند.

پلیس آلمان به همراه سازمان‌ها و انجمن‌های اجتماعی از چندی پیش فعالیت گسترده‌ای را برای آشنا کردن پناهجویان با مراسم کارناوال آغاز کرد.

نیروهای پلیس، مشاوران و مددکاران برای جلوگیری از تکرار تجربه تلخ شب سال نوی میلادی، با حضور در کمپ‌های پناهجویی به پناهجویان در مورد آیین‌های کارناوال به ویژه نحوه پوشش و رفتار با زنان، توضیحاتی روشنگرانه ارائه دادند.رادیو آلمان

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آلمان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.