رفتن به محتوای اصلی

فراخوان برای رسیدگی به وضعیت سید حسین کاظمینی بروجردی
07.02.2016 - 19:21
تفسیر از:
نوشین ارشادی

ایران گلوبال– نمایندگان سید حسین کاظمینی بروجردی، روحانی سرشناس و زندانی سیاسی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل، احمد شهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، سازمان ها و مدافعین حقوق بشر با بحرانی خواندن شرایط کاظمینی بروجردی خواستار توجه و رسیدگی ویژه به این روحانی زندانی شدند.

متن کامل نامه به شرح زیر می باشد:

جناب دکتر بان کی مون دبیر کل محترم سازمان ملل متحد، جناب دکتر احمد شهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، سازمان ها و مدافعین حقوق بشر

آقای سید حسین کاظمینی بروجردی تئوریسین دینی ۵۷ ساله، که از اکتبر۲۰۰۶ در حدود یک دهه است که تحت شکنجه های متوالی در زندان، به بیماری های مختلفی دچار شده و جان ایشان در معرض خطر جدی است، نیاز مبرم به پزشک، دارو و مراقبت های پزشکی دارد. علاوه بربیماری های قبلی ایشان، جدیدا از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ تا کنون بیشتر از دو هفته است که از شدت یافتن بیماری آقای بروجردی می گذرد، ولی هیچ گونه رسیدگی پزشکی و دارو و درمان به این زندانی بیمار نشده است.

بنابر گزارش های رسیده از داخل زندان و اظهارات خانواده، اخیرا آقای بروجردی به دلایل نامعلوم به طور پیوسته دچار سرگیجه و استفراغ های شدید شده و گهگاهی منجر به بیهوشی وی می شود.

لازم به ذکر است که درمانگاه زندان، امکانات مناسب برای تشخیص و درمان بیماری این زندانی عقیدتی و سایر زندانیان را ندارد. از سوی دیگر مسئولین اطلاعات ویژه روحانیت، از انتقال وی به بیمارستانی در خارج زندان برای شناسایی نوع بیماری و درمان لازم جلوگیری می کنند. در این شرایط بحرانی ما نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی، به اطلاع شما می رسانیم وضعیت سلامت این زندانی عقیدتی، از منظر تشخیص بیماری و عوارض موجود، در هاله ای از ابهام است که بیانگر نقض تعهدات بین المللی ایران در عرصه حقوق بشر به علت فراهم نساختن درمان پزشکی مناسب برای ایشان است.

لازم به یادآوری است که این عدم رسیدگی هدفمند و آگاهانه به بیماری ایشان، نوعی شکنجه سفید محسوب می گردد که تا کنون منجر به مرگ ده ها زندانی در زندان های ایران شده است بنابراین از شما که بالاترین مقام مدافع حقوق بشر را درجهان دارید و همچنین تمامی نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر، اصحاب رسانه و همه وجدان های بیدار مصرانه درخواست می کنیم که به وضعیت درمان پزشکی و سلامتی این زندانی عقیدتی رسیدگی و توجه ویژه نمایند و امکانات انتقال ایشان به بیمارستان مجهز را بعد از۱۰سال فراهم آورید .

نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی

............................
نوشین ارشادی :استفاده از خبر و گزارشات بدون نام نویسنده و منبع امکان پذیر نمی باشد.
 
 

 

 

 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
نمایندگان زندانی سیاسی کاظمینی بروجردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.