رفتن به محتوای اصلی

فشار رژیم بر کنشگران اجتماعی از زبان زرتشت احمدی راغب
08.02.2016 - 22:41
 
 
 
زرتشت احمدی راغب، کنشگر سرشناس سیاسی و مدنی، گوشه هایی از فشارهای رژیم جمهوری اسلامی بر او، از جمله اخراج از کار و بریدن حقوق ماهانه ی این کارگر شهرداری شهریار را، بازگو کرده است.
 
متن یادداشت زرتشت احمدی راغب چنین است: 
 
هم میهنان ارجمند ، همانطور که پیش از این برایتان نوشتم ، آذرماه امسال به سبب تجمع اعتراضی در برابرزندان اوین و لاستیک دنا در حمایت از آزادی زندانیان سیاسی و مدنی ، به همراه دوستان بازداشت زندانی شدیم .
 
من پس از آزادی به محل کار خود در شهرداری بازگشتم و نامه ای را بدستم دادند که با اداره تسویه حساب کنم !
 
در آن هنگام کسی شهردار و مدیر نبود و قرار بود بزودی شورای شهر کسی را معرفی نماید .
 
در این میان حراست شهرداری با فشار و فریب معاونت و امور اداری را در نبود شهردارمجبور به تنظیم نامه برای من کرده که کاری فراقانونی بود همان هنگام به دفتر حراست رفتم و شخصی را دیدم پر از نفرت و نتیجه دیدار تا نزدیکی دست به یقه شدن پیش رفت ، همواره تلاشم برای پرهیز از هرگونه خشونت بوده اما او از جای برخاست و هجوم آورد و همکاران مرا بیرون بردند .
 
البته مشروح این ماجرا را به مسئول حراست فرمانداری شهریار درمیان گذاشتم و بزودی از طریق استانداری نیز پیگیر وضعیت این شخص که تحت فرامین نهادهای غیرقانونی است خواهم بود .
 
به هر روی به اداره کار رفتم و شکایتی را تنظیم کردم و نوشتم که : از آغاز تاسیس شهرداری از سال 1380 تاکنون در آنجا شاغل بوده و کارگر رسمی هستم . چند روز بعد نماینده شهرداری و من نشستی همراه کارشناسان اداره کار برگزار کردیم . دیروز 18 بهمن ماه اداره کار نامه برگشت مرا به سرکارم بدستم داد و امروز باید آن را بدست شهردار برسانم .
 
اگر شهردار مستقل باشد باید ابلاغ ورود به کارم را بنویسد ، اما اگر تحت نفوذ و فشارهای فراقانونی باشد این داستان ما ادامه خواهد داشت چرا که نه شورای کارگری نه سندیکا و نه انجمن صنفی داریم ، البته بارها من تلاش کردم که آنها را راه اندازی کنیم اما با سنگ پرانی و ممانعت مقامات روبرو گشتیم و کارم به اداره اطلاعات نیزکشید .
 
بگذریم . تنها درآمد من از همین حقوق بخور نمیر اداره می گذشت که از آبان ماه دریافت نکرده ام و کسانی که این پروژه را هدایت می کنند می خواهند شغل مرا ابزار سرکوبم کنند و مرا بزانو درآورند ، اما هرگز مباد که چنین شود چرا که ما به زندگی درویشی و ریاضتی عادت داریم و با سرفرازی چپاولگران و دزدان قدرت و ثروت مردم و میهنم را بزانو در می آوریم .
 
بزودی ادامه این ماجرا را هر آنچه که پیش رو باشد برایتان می نویسم . پاینده ایران ، جاوید ایرانی . اینجا ایران ، شهریار ، من جان براه مردم و میهنم ........
 
 

‎زرتشت احمدی راغب‎'s photo.

 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.