رفتن به محتوای اصلی

بیانیه زندانی سیاسی علی معزی در محکومیت اعدام همبندش فردین حسینی
10.02.2016 - 15:54

ایران گلوبال– علی معزی زندانی سیاسی زندان اوین در بیانه ای از دوران زندان و شکنجه همبندی سابق خود فردین حسینی که از دراویش «اهل حق» بود نوشته و اعمال نفوذ وزارت اطلاعات را سبب اعدام وی دانسته است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

با فردین حسینی سال ۱۳۹۳ بود که در زندان موسوم به ندامتگاه کرج آشنا شدم از کردهای دراویش «اهل حق» ساکن هشتگرد کرج بود و می گفت: چند سال است که دستگیر شده و به دفعات توسط اطلاعات کرج در بند ۸ زندان گوهردشت و نیز آگاهی کرج و همچنین در اطلاعات کرمانشاه مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته ام. او به کرات در مورد شکنجه های که در موردش اعمال شده بود از قبیل شوک الکتریکی و شلاق، آویزان کردن و ضرب و شتم شدید سخن می گفت.

او همچنین درباره دستگیری افراد خانواده و بستگانش، بازجویی، زیر فشار قرار دادن و تهدید آن ها تا بر علیه او چیزی بنویسند مطالبی بیان می کرد و می گفت کسانی را نیز در کرمانشاه وادار کرده اند تا علیه او شکایت کنند و می گفت تمامی این پرونده سازی ها و قتل واهی که به او نسبت می دهند برای این است که مرا برای نسق گیری و ایجاد وحشت در جامعه اهل حق اعدام کنند در حالی که هیچ جرمی برای من ثابت نشده است.

همین اواخر که در ندامتگاه کرج بودم نیز ۲ بار برای مدت های طولانی به بازجویی بردند. یک روز هم با چشمانی اشک بار می گفت که یکی از هم مسلکانش را که دستگیر و شکنجه کرده بودند آزاد کردند ولی بلافاصله تا به خانه رسیده مریض شده و یک هفته بعد فوت کرده است. در نهایت اواسط سال ۱۳۹۴ او را به زندان کرمانشاه منتقل کردند. تا اینکه شنیدم اول بهمن ماه امسال او را دور از مرکز به دار آویختند. او پیوسته می گفت: گناهی مرتکب نشده ام و از اعدام هم باکی ندارم فقط نگران دختر خردسالم هستم و شرحی که از پرونده اش می داد و شکنجه ها و بازجویی ها و تهدیدها ی پی در پی چنین بر می آید که بدون اثبات جرم برای نسق گیری و ارعاب و انتقام مظلومانه با اعمال نفوذ وزارت اطلاعات اعدام شده باشد.

زندانی سیاسی علی معزی زندان اوین، بهمن ۱۳۹۴

............................
نوشین ارشادی :استفاده از خبر و گزارشات بدون نام نویسنده و منبع امکان پذیر نمی باشد.
 
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
زندان اوین

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.