رفتن به محتوای اصلی

طرح تغییر بافت جمعیتی در اقلیم اهواز بضرر مردم عرب محکوم است
08.04.2016 - 03:23

بعد از طرح امنیتی دولت خاتمی اصلاح طلب در اپریل 2005 برای تغییر دموگرافی در اقلیم اهواز، امروز بار دیگر شاهد طرح امنیتی دیگری و در ادامه طرح اول، با نام (طرح جامع امنیتی استان خوزستان) از سوی دولت تدبیر و امید در این خطه با اکثریت عرب هستیم.

در این دو طرح بشدت امنیتی، تغییر بافت جمعیتی به ضرر  مردم عرب ایران، پایه و اساس ان را تشکیل میدهد و کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی متعلق به سپاه پاسداران و بیت رهبری در ان دخیل هستند.این طرح عظیم که از یک بودجه چند  هزار ملیارد تومانی حمایت میشود، باید ظرف 5 سال تعداد ساکنین غیر عرب در این استان را بیشتر از بومیان ان یعنی مردم عرب که هزاران سال در این اقلیم ساکن هستند، را براورده کند.

در این طرح امنیتی و ضد عربی بصراحت میگوید: تنظیم‌کنندگان این طرح با اشاره  به اهمیت تغيير بافت دموگرافيک مناطق عرب‌ نشين و کنترل مسائل جمیعتی، گفته‌اند: “کاهش مهاجرت فارس‌زبانان [از خوزستان] و افزایش مهاجرت معکوس به سمت خوزستان از سایر استان‌ها در بلند مدت می‌تواند با کمترین هزینه، ساختار جمعیتی استان را تغییر دهد.”

در بخش دیگری امده است: “تجدید ساختار محیط و فضای حاشیه‌ای به عنوان بخشی از متن شهر” بر لزوم احداث مجتمع‌های بزرگ ساختمانی برای اسکان اقشار مختلف مردم با قومیت‌های مختلف، در حاشیه شهر که تماما عرب‌نشین است، تاکیده شده است.

این طرح به غایت محرمانه از سال 1393 ،تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی علیه مردم بومی عرب را در برمیگیرد، و دستور اجرایی دولت و مقامات امنیتی و سپاهی تاکید بر ان دارد  که برای اجرای تام و کمال ان کلیه  دستگاهها و نهاد های دولت و نمایندگی بیت رهبری به سرعت ان را عملی کنند.

در طرح مزبور بر تبعیض قومی و کنار زدن مسئولان بومی به مانند طرح های گذشته تاکید دارد و تغییب مسئولان و فعالین قومی عرب را در دستور کار دارد، همچنین نگرانی خود را از فعالیت احزاب و سازمان های سیاسی و حقوق بشری عرب اهوازی  و افشای سیاستهای تبعیض امیز و سرکوب مردم عرب اقلیم  را بروز میدهد.

حزب تضامن دمکراتیک اهواز به عنوان یکی از احزابی که در جهت حقوق به حق مردم عرب در میدان مبارزه برای افشای سیاستهای ضد بشری و ضد عرب تهران، حضور فعال دارد، اعلام میکند که برای عقیم گذاشتن طرح امنیتی و ضد بشری نظام تهران از پای نخواهد نشست، و به مبارزه قانونی و مسالمت امیز و استفاده از تمام شیوه های مبارزاتی ممکن  در کنار مردم عرب اقلیم اهواز ایستاده  و خواهد استاد.

ما در کنار دیگر ملیتهای تحت ستم ایران که به اشکال مختلفی سرکوب میشوند، خواهان محکوم کردن این طرح امنیتی که نوعی جنوساید فیزیکی است (زیرا یک ملیت را از حقوق اولیه خود در تمام  زمینه ها محروم میکند) از کلیه کشورهای جهان و بخصوص منطقه میخواهیم که در افشاگری و محکوم کردن طرح های ضد بشری و سرکوبگرانه تهران، علیه ملیت عرب اهواز ما  را یاری دهند.

ما میدانیم که تمام طرح های امنیتی و ضد عربی رژیم ایران ضد طلبات به حق مردم عرب است و برای سرکوب مردم با ایجاد شهرکهای مخصوص مهاجرین، سعی در نابودی فرهنگ و زبان عربی منتطقه اقلیم اهواز را دارد.همانطور که جوانان غیور عرب در انتفاظه 2005 در برابر نامه ابطحی در مورد تغییر دموگرافی و بافت جمعیتی به ضرر مردم عرب به پا خواستند، این بار هم مردم با استفاده از روش های مسالمت امیز و مشروح مخالفت خود را با این طرح و نظام ضد بشری نشان خواهند داد.

ما از مردم عرب اقلیم الاهواز میخواهیم که با اگاهی و ثبات قدم بر حقوق اساسی خود اصرار کنند و حزب تضامن هم همگام با مردم در داخل در مجامع  بین المللی و حقوق بشری صدای بر حق مردم را به مانند گذشته  به گوش جهانیان خواهد رساند.

حزب تضامن دمکراتیک اهواز (عربستان)

ابریل 2016

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنکره ملیتهای فدرال ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.