رفتن به محتوای اصلی

به: هیات تحریریه/ سردبیر محترم نشریه شهروند، کانادا
25.04.2016 - 06:40

به: هیات تحریریه/ سردبیر محترم نشریه شهروند، کانادا

 

موضوع: چاپ حقایق تحریف شده تاریخی تحت عنوان "حقایق تاریخی در روابط ترک – ارمنی..."

http://www.shahrvand.com/archives/70531

 

احتراما، اشاره شما به "بعضی از فجایع تاریخی که چرایی و چگونگی آن همچنان در پرده ی ابهام پوشیده مانده ...."، اشاره به فاجعه ای است از سنخ هولوکاست یهودیان که چرایی و چگونگی آن در پرده ابهام نیست. برخلاف القاء شما، به قدر کافی از زوایای مختلف به آن پرداخته شده و طرح آن به این شکل، یعنی در معرض شک و تردید قرار دادن آن در واقع نمک پاشیدن به زخم صد ساله و باز کردن چرک و خون آنست. درواقع نقض غرض است از قصد شما دایربر ایجاد مسالمت میان ترکها و ارمنی های ایران.

شما قطعا آگاهی دارید که مراجع مختلف و متعدد بین المللی ازجمله کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، پارلمان اروپا، دادگاه خلقی پاریس، انجمن بین المللی کارشناسان نسل کشی، پارلمانها و دولتهای بیست ونه کشور و شهرهای متعددی در جهان به استناد دهها هزار سند و مدرک و شهادت و پژوهش تاریخی و علمی از محققان، پژوهشگران و گواهان از ملیتهای مختلف، از جمله خود ترکها، عربها، ایرانی ها وغیره،  بر واقعیت این فاجعه صحه گذاشته و در شماری از کشورها حتی انکار این واقعه توهین به بازماندگان و خاطره آنها اعلام شده است.

 

در همان کانادا، محل اقامت شما، نخست وزیرکشورتان، آقای ژاستین ترودو، با اشاره به قطعنامه های مصوب مجالس نمایندگان و سنای کانادا دایر بر شناسایی واقعیت نسل کشی ارمنیان، اظهار داشته است که "کانادایی ها یاد جانهای از دست رفته و قربانیان نسل کشی را گرامی داشته و قلبا به بازماندگان این فاجعه، از جمله کسانی که کانادا را مامن و میهن خود قراردادند، ادای احترام می کنند".

http://www.cbc.ca/news/canada/ottawa/armenian-genocide-anniversary-marked-with-ottawa-rally-march-1.3047085

بی مجازات ماندن عاملان و جانیان این فاجعه براثر مماشاتها، وارونه جلوه دادن واقعیتها و مقصر شناختن قربانی به جای عامل جنایت، به سیاق آقای علی قره جه لو، که عنوان "دکتر" را هم یدک می کشد، باعث شد که دولتهای خلف امپراتوری عثمانی، امروز هم بی محابا و بدون واهمه از مجازات همان سیاست پاکسازی قومی  صدسال پیششان را ادامه دهند. همان طور که می بینیم، این بار به جان اقلیت کرد افتاده و در صددند که با کردها هم به شیوه ارمنیان تسویه حساب کنند. گذاشتن فرصت و امکانات تحریف  در اختیار "پژوهشگرانی" که از آبشخور صنعت رد و انکار ترکیه مایه می گیرند، چیزی جر تبرئه و تشجیع جنایتکاران و قلدران جدیدی مانند آقای اردوغان نیست. از شما، که نشریه وزینی به شمار می روید، بعید است که در این توطئه تحریف و تبرئه سهیم شوید.

 

با احترام،

آرسن نظریان

لاهه،  ٢۴ آوریل ٢٠١۶

http://www.tribuneiran.org/%D8%A2%D8%B1%D8%B3%D9%…

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.