رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات شجاعانه دست فروشان فقیر اهوازی
26.04.2016 - 22:03

تظاهرات شجاعانه دست فروشان شهر اهواز علیه مسئولان استان

روز  6 اسنقند برابر با 25 ابریل، حدود هزار نفر از دست فروشان فقیر شهر اهواز در خیایبان نادری علیه سیاست های غلط شهرداری شهر و مقامات استانداری دست به تضاهرات علیه برنامه انتقال انان به بیرون از شهر زدند.

این تظاهر کنندگان که اکثریت قریب به اتفاق انان عرب هستند، با خروج از شهر مخالف بودند و میگفتند که اگر به خارج از شهر منتقل شوند، از همین درامد ناچیز بخور و نمیر هم محروم خواهند شد.

بعضی از تظاهر کنندهای  دست فروش افشاء کردند که یکی از دلایل توطئه اخراج انان، عدم پرداخت رشوه و حق حساب به بعضی از ماموران شهرداری بوده است، انان به فعالین حقوق بشر و مدنی میگفتند، که ما از صبح تا شب سر پا ایستاده ایم و زحمت میکشیم تا یک لقمه نان دراوریم، اما مسئولان شهرداری به بهانه مختلف حق حساب و پرداخت مالیات طلب میکنند، و ما مقاومت میکردیم، و حال به تلافی ان میخواهند ما را به خارج از شهر منتقل کنند، جایی که اصلا به دلایل مختلف مشتری نخواهیم داشت و ما نابود میشویم.

دست فروشان میگویند که شهرداری و مسئولان استانداری به طور کلی اهمیتی به زندگی ما نمی دهند، و برای بار دوم میخواهند ما را از زندگی بیندازند، (لازم به گفتن است که بسیاری از این دست فروشان کشاورزان و یا فرزندان انان هستند، که زمین های انان توسط کشت و صنعت نیشکر و یا برای مقر های نظامی مصادره شده و یا با قیمت های نازل خریداری شده است.

بر اساس خبر فوق، نیروی انتضامی و بسیج با شدت وارد عمل شده و با ضرب و شتم دست فروشان، بیش از 32 نفر را دستگیر و 11 نفر را مجروح کردند، و تهدید کردند که اگر این اعتراضات متوقف نشود، به اتهام محاربه و غیره برای انان پرونده خواهند ساخت.

دست فروشان قبلا از شهرداری درخواست کرده بودند که در منطقه ایی در داخل شهر به انان جا و مکان بدهند تا مردم بتوانند به راحتی به انان دست رسی داشته باشند و با فروش اجناس خود بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

فعالان مدنی و حقوق بشری میگویند، که  به دلیل  عدم دسترسی مطبوعات حکومتی به شهردار شهر و استاندار، نشان از همراهی و موافقت انان با سرکوب دست فروشان مفلوک را میدهد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
سایت حزب تضامن اهواز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.