رفتن به محتوای اصلی

پشتیبانی گروه های کارگری ایران از کارزار عظیم زاده ـ عبدی
08.05.2016 - 19:59

 

گروه های گوناگون کارگری در سراسر ایران از کارزار اعتصاب غدای زندانیان سیاسی، جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی، پشتیبانی کردند.

دو رهبر صنفی سرشناس فرهنگی و کارگری، جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی، از روز 10 اردیبهشت در اعتراض به ستم به کارگران و معلمان ایرانی و امنیتی کردن دادخواهی های کنشگران اجتماعی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

متن برخی از پیام های تشکل های کارگری در پشتیبانی از اعتراض زندانیان سیاسی، که در تارنمای اتحاد منتشر شده، چنین است:

**** 

ما جمعی از کارگران شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا و ایران‌خودرو از خواست برچیدن اتهام اقدام علیه امنیت ملی از پرونده‌ی کارگران و معلمین و فعالانی که از حقوق ما دفاع کرده‌اند، حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم فوری جعفر عظیم‌زاده رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان که به خاطر اعتراض به این اتهام‌ها اعتصاب غذا کرده‌اند، آزاد شوند. این‌ها هیچ کاری نکرده‌اند تا امنیت ملی به خطر بیفتد، فقط از حقوق کارگران و معلمان دفاع کرده‌اند.

جمعی از کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا و ایران خودرو

18 اردیبهشت 95

****
ما جعفر عظیم‌زاده و خیلی از فعالین کارگری دیگر مخصوصاً فعالین شهرهای کردستان را به خوبی می‌شناسیم و با هدف و فعالیت آن‌ها کاملاً آشنا هستیم. آن‌ها هیچ هدفی غیر از بهتر شدن وضعیت زندگی کارگران و بیکاران ندارند و هیچ کاری هم غیر از تلاش برای رسیدن به آن نکرده‌اند. حالا همین فعالین به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به زندان افتاده‌اند. اگر حق داشتن کار و زندگی مناسب اقدام علیه امنیت ملی است، پس حتماً از نظر کسانی که این پرونده سازی‌ها را انجام می‌دهند بیشتر مردم که بیکارند یا به خاطر دستمزد پایین زندگیشان مناسب نیست و ناراضی هستند، امنیت ملی را به خطر می‌اندازند. ما به این پرونده سازی‌ها علیه فعالین کارگری و معلمان اعتراض داریم و خواهان آزادی جعفر عظیم‌زاده و اسماعیل عبدی و همه‌ی کسانی که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی زندانی شده‌اند، هستیم.

جمعی از کارگران ساختمانی سنندج

****

آقای جعفر عظیم‌زاده و اسماعیل عبدی بدون اینکه هیچ گناهی کرده باشند زندانی شده‌اند. ما کارگران ساختمانی که جزو بی حقوق‌ترین قشر از کارگران هستیم و نه بیمه‌ی درمانی و نه بیمه‌ی بیکاری شامل‌مان می‌شود و نه دستمزد مناسب با کار سخت ساختمانی داریم، بارها شاهد بوده‌ایم که جعفر عظیم‌زاده و فعالین دیگر به حقوق پایمال شده‌ی کارگران ساختمانی اعتراض کرده‌اند و از خواسته‌های ما دفاع نموده‌اند. این‌ها دفاع کنندگان از حقوق ما و رهبران ما هستند که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی حالا زندانی شده‌اند. این انسان‌های دلسوز حتی در زندان هم با اعتصاب غذا از حقوق ما دفاع می‌کنند. ما خواهان ممنوع شدن چسباندن اتهام اقدام علیه امنیت ملی به همه‌ی کسانی که از حقوق کارگر و معلم و بقیه‌ی مردم زحمتکش دفاع می‌کنند، هستیم و می‌خواهیم فوری از زندان آزاد شوند.

جمعی از کارگران ساختمانی استان البرز

18 اردیبهشت 95

****

ما جمعی از کارگران گچکار ساختمانی که به خاطر بیکاری و شرایط مشقت بار زندگی مجبور به ترک دیار و راهی کشور عراق شدیم و اکنون در شهرهای عراق مشغول به کار در شرایطی سخت و دور از خانه و خانواده هستیم با اطمینان اعلام می کنیم که آقایان جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و اسماعیل عبدی رئیس کانون صنفی معلمان در ارتباط با فعالیتهای صنفیشان در جهت کمک و گرفتن حق و حقوق کارگران و معلمان و پرستاران و بقیه مزدبگیران، به اتهام غیر واقعی اقدام علیه امنیت ملی زندانی شده اند. این انسانهای فداکار حالا در اعتراض به این اتهام که هر معترضی به شرایط زندگی را  با آن محاکمه و زندانی می کنند، در حال اعتصاب غذا می باشند. 

ما ضمن اعلام حمایت قاطعانه خود از اعتراض و خواست این عزیزان (حذف اتهام اقدام علیه امنیت ملی از پرونده های فعالین صنفی و اجتماعی)، عمیقا نگران سلامتیشان هستیم.در نتیجه قوه قضائیه و مسؤلین زندان را مسؤل بروزهر گونه آسیب و صدمه ای به خاطر اعتصاب غذا در جسم و روح این فعالین زندانی می دانیم که باید پاسخگو باشند.

جمعی از کارگران گچکار ساختمانی ایرانی در کشور عراق

19 اردیبهشت 95

****

ما جعفر عظیم زاده را از نزدیک می شناسیم. او بارها برای کمک و مشاوره به ما در کنارمان قرار گرفت و با تمام صمیمیت و احساس وظیفه انسانی از هر کمکی که از دستش بر می آمد به ما دریغ نمی کرد. او به خاطر همین کمکها به کارگران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به شش سال زندان محکوم شده است. حالا جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی از زندان در اعتراض به این پرونده سازیهای امنیتی اعتصاب غذا کرده اند. این اتهام باید از پرونده همه فعالین کارگران و معلمان و هر کسی که به این اتهام زندانی شده برداشته شود.

جمعی از کارگران پتروشیمی بندر امام

19 اردیبهشت 95

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.