رفتن به محتوای اصلی

در ایران همه از فساد می‌گویند
11.05.2016 - 13:35

علی لاریجانی رییس مجلس روز دوشنبه در این همایش از جمله گفت با بیست میلیارد دلار قاچاق اقتصاد مقاومتی شانسی ندارد. حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی هم در همین همایش گفت بخش عمده‌ای از قاچاق کالا سازمان‌یافته است.

محمدعلی پورمختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس هم روز یکشنبه به شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که قاچاقچیان چه کسانی هستند گفت این از اسرار مگو.

 این تنها این مقامات نیستند که به این سادگی از فساد گسترده خبر می‌دهند. آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی هم که به گفته خودش از بسیاری چیزها خبر دارد پانزده سال پیش با منشور هشت ماده‌ای از دیگران خواست با فساد مبارزه کنند.

آقای خامنه‌ای که در هیجدهم اسفند ۹۳ حتی از زمین خواری و کوه خواری گفت، هفته پیش هم به مناسبت روز کارگر گفت منظورش از قاچاق کنندگان دانه درشت‌ها هستند.

مجید محمدی جامعه‌شناس و تحلیلگر در نیویورک در پاسخ به این پرسش که چرا مقام‌های جمهوری اسلامی این همه از فساد و لزوم مبارزه با آن دم می‌زنند، به رادیو فردا می‌گوید به این دلیل که فساد آن‌چنان گسترده است که کسی توان انکار آن را ندارد.

آقای محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا مبارزه با فساد شکل نمی‌گیرد و چه واکنشی جامعه با آن دارد می‌گوید از آنجا که بقای نظام به فساد وابسته شده است و قبح فساد از بین رفته است، مبارزه با آن تقریبا غیر ممکن شده است.

حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز دوشنبه برخورد با دانه درشت‌ها که اقدام به قاچاق هدفمند کالا و ارز به کشور می‌کنند را از جمله اهداف مهم نیروی انتظامی در سال ۹۵ دانست و گفت نیروی انتظامی درمبارزه با قاچاقچیان نیازمند حمایت دیگر دستگاه‌ها به ویژه مجلس در بحث ابلاغ و تصویب قوانین است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

رضا وضعی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.