رفتن به محتوای اصلی

گزارش‌های متناقض درباره بازداشت «یک عامل بمب‌گذاری سال ۶۰»
17.05.2016 - 19:11

 

 

توسط جواد کوروشی

 

سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی که روز شنبه از بازداشت یک عضو سازمان مجاهدین در کشور آلبانی به عنوان عامل بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط پلیس بین‌الملل خبرداده بود، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با سایت خبری تسنیم گفت فرد دستگیرشده یک زن است.

سایت تسنیم روز یکشنبه همچنین نوشت گمانه‌زنی‌هایی که مبنی بر دستگیری مسعود کشمیری در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است صحت ندارد.

جمهوری اسلامی از مسعود کشمیری به عنوان عامل اصلی انفجار نخست وزیری نام می برد.

سعید شاهسوندی از اعضای پیشین سازمان مجاهدین خلق مقیم آلمان در باره اهمیت و صحت و سقم این خبر به رادیو فردا می‌گوید از آن جا که این خبر تناقض‌های بسیاری در خورد دارد، تردیدهای بسیاری را چه در زمینه بازداشت، شخص بازداشت شده و یا محل بازداشت بر می‌انگیزد.

آقای شاهسوندی در باره هدف پخش این خبر و انگیزه‌ای که با دامن زدن به این اطلاعات دنبال می‌شود، می‌گوید با توجه به رقابت‌هایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، باید پخش این خبر و تناقض‌گویی‌ها را هم تا اندازه‌ای در همین چارچوب دید.

در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ در پی انفجار محل دفتر حزب جمهوری اسلامی ده ها تن از چهره های سرشناس جمهوری اسلامی از جمله محمد حسینی بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و شماری از نمایندگان مجلس وقت کشته شدند.

انفجار روز هشتم شهریور ماه همان سال در دفتر نخست‌وزیری هم باعث مرگ چندین نفر از جمله محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر وقت شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی انفجارهای ساختمان حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری را کار مجاهدین می دانند و از محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری به عنوان «عاملان اصلی» نام می برند.

در حالی که همزمان گزارش‌های متناقضی درباره نقش این گروه در این انفجارها منتشر شده است. از جمله ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهور پیشین ایران، می‌گوید مجاهدین خلق نقشی در این انفجارها نداشته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.