رفتن به محتوای اصلی

۱۲ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در موسسه ثامن الحجج کجا رفت؟
24.05.2016 - 14:28

به گزارش صبحانه:

محمدصالح جوکارنماینده مجلس حکومت خطاب به وزیر اقتصاد . حسن روحانی گفت:صنعتی و تولیدی استان یزد به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی از سوی دستگاه های اجرایی از جمله نداشتن سرمایه در گردش و واردات بی رویه و دپو شدن تولیدات و عدم فروش و مشکلات صادراتی دیگر در حال تعطیل شدن بوده و کارگران بیکار هستند که مشکلات جدی معیشتی را دارند؛ امیدوارم فکر اساسی در این رابطه شود.

وی در رابطه با دیوان محاسبات گفت: طبق بند ۵۵ قانون بودجه سال ۹۲ عوارض حق استخراج معادن که پروانه آنها به نام ایمیدرو بوده باید اخذ شود و ۸۰ درصد به ایمیدرو و ۲۰ درصد به استان داده شود. متاسفانه این بند اجرایی نشده و با پیگیری هایی که به عمل آمده قرار بود که عوارض به صورت اقساطی از ابتدای ۹۵ وصول شود.

جوکار افزود: متاسفانه حق استان یزد ۱۴۸ میلیارد تومان بود که به دلیل قانون شکنی مدیرعامل سنگ آهن مذکور پرداخت نشده و حقوق مردم استان ضایع شده است. طی مکاتباتی که از دیوان محاسبات شد تاکنون اقدام مثبتی هم به عمل نیامده و حتی پاسخ نامه های مذکور را هم نداده اند؛ لذا ما از دستگاه های دیگر تقاضا داریم که پاسخگو باشند ولی متاسفانه دیوان محاسبات مجلس که زیر مجموعه مجلس است پاسخگو نیست.

جوکار تاکید کرد: مطالبات قانونی و تقلبات را باید جدی گرفت و چشم پوشی نکرد. به نظر می رسد که بخش نظارتی مجلس نادیده گرفته شده و حقوق مردم پایمال شده است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان و معلمان مدارس حمایتی پنج ماه است که حقوق نگرفته‌اند‌ و باید فکری برای این معلمان و مربیان شود.

جوکار خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با مرغداران و تضمین خرید گوشت مرغ به آنها گفت: متاسفانه به دلیل پایین آمدن توانایی مرغداران شاهد رکود این صنعت هستیم و در آینده واردات گوشت مرغ را خواهیم داشت؛ لذا بهتر است که فکری در این رابطه شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
صبحانه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.