رفتن به محتوای اصلی

خودسوزى يك كارگر اهل شادگان بدليل عدم پرداخت حقوقش
29.05.2016 - 14:55
تفسیر از:
كريم دحيمى
براساس گزارش دریافتی اسماعیل شاوردی به محل کارش در شهرداری مراجعه می کند و حقوق عقب افتاده اش را طلب و تهدید به استعفا می کند که به او می گویند الان استعفا بده و بعد از استعفا به خانه رفته و در منزل اقدام به خودسوزی می کند.
بستگان او مى گويند، نیاز اسماعيل كه دارای یک فرزند و تنها نان آور خانواده بوده فشار زندگى و عدم دريافت حقوق و مزاياي ماهيانه و نياز مبرم او به پرداخت هزينه روزمره زندگى خانواده اش و همچنین دلایل و مشکلات دیگر ناشی از عدم دریافت حقوق از جمله دلایل این اقدام ایشان بوده است. 
 این گزارش می افزاید، يك هفته پيش اكثر كارگران شهردارى شادگان از جمله اسماعيل شاوردى بدليل عدم پرداخت حقوق اعتصاب كردند اما هيچ يك از مسؤولان شهردارى به خواسته هاى آنها اهميت نداده و تاكنون موفق به دريافت حقوق خود نشدند.
 اين اولين بار نيست كه كارگران نسبت به وضعيت معيشتى اقدام به خودسوزى كنند، پيشتر در فروردین ماه 1394 یونس عساکره 34 ساله و اهل خرمشهر در اعتراض به تخریب دکه میوه فروشی اش در مقابل ساختمان شهرداری خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد. همچنين اميد راشدى اميرى 36 ساله  از اهالى رامشير ١مهر ماه 1394 به دلیل اعتراض به اخراج از کار و رد تقاضای بازگشت، در داخل ساختمان اتحادیه اصناف شهر رامشیر اقدام به آتش زدن خود كرد و جان سپرد. در 27 فروردين 1390 مهدى مجدم 32 ساله شهروند عرب اهوازى بدليل بيكارى در مقابل درب استاندارى اقدام به خودسوزى كرد و بعد از دو روز جان سپرد.
 خودکشی و خود سوزی به معضلی در جامعه ایران تبدیل شده است . طبقه گفته وزارت بهداشت به نسبت هر ۱۰۰ هزار نفر ۳ زن و ۱ مرد اقدام به خودکشی میکنند. یکی از عمده ترین دلایل خودکشی در ایران فقر و افسردگی اعلام شده است.
 
Missing media item.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.