رفتن به محتوای اصلی

واشنگتن پست: داعش زنان اسیر را آنلاین به فروش می رساند
30.05.2016 - 14:07

ابو اسد زیر عکس نوشت: “به همه برادرانی که قصد خرید برده دارند. قیمت این یکی هشت هزار دلار است.” همین فرد چند ساعت بعد عکسی دیگر منتشر کرد از زنی جوان با چشم های قرمز و گریان، و زیر آن نوشت “یک برده دیگر، این هم هشت هزار دلار.”

عکس ها چند ساعت بعد توسط فیسبوک حذف شدند اما به نوشته واشنگتن پست معلوم نیست که چرا ابو اسد شخصا کار فروش را انجام می داد یا درباره زنان دیگری که توسط دیگر اعضای داعش به فروش می رسیدند نظر می داد. اما این قضیه بر حقیقت تجارت صدها زنی تاکید می کند که گمان می شود توسط داعش به بردگی جنسی گرفته شده اند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان و گروه های مدافع حقوق بشر می گوید با افزایش فشارها بر داعش در عراق و سوریه، زنان اسیر داعش نیز که توسط اعضای این گروه با پول نقد خرید و فروش می شوند زیر رنج مضاعف قرار دارند و در عین حال که به خوراک و دارو دسترسی ندارند، در خطر جان دادن در حملات نظامی علیه داعش نیز هستند.

واشنگتن پست می نویسد صفحات رسانه های اجتماعی که در ماه های اخیر توسط اعضای داعش استفاده شده شامل کاربردهایی چون خرید و فروش برده و همچنین دستورالعمل نحوه رفتار با آنان نیز بوده است. این دستورالعمل از جمله شامل چگونگی رابطه جنسی با آنان و شدت بدرفتاری و کتک زدن او نیز هست. اما تا قبل از بیستم ماه مه هیچ یک از اعضای داعش به انتشار عکس زنان اسیر فروشی، بر شبکه های اجتماعی مبادرت نکرده بودند.

واشنگتن پست می گوید ابواسد آلمانی، صاحب حساب فیسبوک فوق گمان می شود که شهروند آلمان است و برای داعش در سوریه می جنگد. او پیشتر نیز حساب هایی را در شبکه های اجتماعی دیگر اداره کرده و به زبان انگلیسی ضعیف که توسط بسیاری از اعضای اروپایی داعش که عربی نمی دانند در آن مطلب می نوشت. پست های اولیه حاکی است که آلمانی با فعالیت های داعش در اطراف رقه آشنا است.رادیو آمریکا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آمریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.