رفتن به محتوای اصلی

کشتارغیرنظامیان در فلوجه توسط بسیج عراقی «حشد الشعبی» مورد حمایت ایران
03.06.2016 - 12:52
دبی-العربیه.نت فارسی

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق روز جمعه 3 ژوئن بدون اینکه به طور مستقیم نامی از «حشد الشعبی » مورد حمایت ایران ببرد، شبه نظامیان بسیج عمومی عراق که مورد حمایت ایران هستند را به قانون شکنی و کشتار غیر نظامیان سنی در فلوجه متهم کرد.

این در حالی است که برخی منابع در اتحاد نیروهای عراقی «ائتلاف سنی‌ها» از قتل شماری از غیر نظامیان سنی توسط «حشد الشعبی» مورد حمایت ایران در مناطق اطراف فلوجه خبر دادند.

به گفته این منابع نیروهای بسیج مردمی «حشد الشعبی» مورد حمایت ایران با ورود به منطقه «السجر» در اطراف فلوجه 17 غیر نظامی را کشته و 73 تن دیگر را به گروگان گرفتند.

علاوره بر رئیس پارلمان عراق نمایندگان دیگری از فراکسیون «اتحاد نیروهای سنی» با استناد به شهادت شاهدان عینی از منطقه السجر نیروهای حشد الشعبی را به ارتکاب جنایت علیه غیر نظامیان متهم کردند.

به گفته نمایندگان مجلس سه نفر از منطقه «السجر» که از قتل عام افراد این منطقه جان سالم بدر بردند، گفته‌اند که تک تیر اندازان گردان پنجم پلیس فدرال و نیروهای الحشد الشعبی در منطقه «السجر» دست به کشتار دسته جمعی زدند. به گفته آنها همه قربانیان این قتل عام  از قبیله عرب‌های سنی «الجمیله» هستند.

پیشتر شبکه‌های اجتماعی تصاویر ویدئویی بر روی سایت‌های خود منتشر کردند که در آن نشان می دهد که نیروهای «حشد الشعبی» تعدادی از غیر نظامیان منطقه شمال شرق فلوجه را سر می برند .

چعشایر سنی عراق در انبار با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که جنایت‌های شبه نظامیان «حشد الشعبی » از جمله سر بریدن تعدادی از غیر نظامیان در شمال فلوجه هیچ تفاوتی با جنایات داعش ندارد.

پیش از آغاز عملیات فلوجه نیروهای ائتلاف بین المللی، ائتلاف نیروهای سنی و مقامات مسئول در مناطق الانبار اعلام کردند که به دلیل گرایش های فرقه گرانه فرماندهان «حشد الشعبی» آنها خواستار منع این شبه نظامیان به مناطق فلوجه شدند. «العربیه» به تصاویری دست یافته که نشان می دهد فرماندهان گروه شبه نظامی حشد شعبی، با لباس پلیس اتحادی در مناطق درگیری در فلوجه حضور دارند.

به گزارش منبع العربیه، به این افراد که تحت رهبری سرهنگ حیدر معروف به ابو ضرغام در جبهه های فلوجه حضور دارند، سلاح های سنگین تحویل شده است. هادی العامری، فرمانده حشد الشعبی، پیشتر به حیدر یا ابو ضرغام درجه سرهنگی در پلیس داده بود و او را به لشکر ویژه بازگردانده است.

گفتنی است که شبه نظامیان بدر، عصایب اهل حق، سید الشهداء و حزب الله عراق و خراسانی، که از سوی ایران حمایت می شوند و تحت رهبری قاسم سلیمانی قرار دارند، در جنگ الصقلاویه در نزدیکی الفلوجه و روستاهای اطراف به شکل مستقیم وارد شده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دیرنج مین ائللی
برگرفته از:
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.