رفتن به محتوای اصلی

حملات تندروها به دولت با هدف زمین‌گیر کردن حسن روحانی
19.06.2016 - 17:49

 

 

توسط جواد کوروشی

 

دولت حسن روحانی به رغم موفقیت در زمینه توافق هسته ای، در سیاست داخلی با سدی از مخالفان روبه‌روست و هر روز مخالفین دولت در رسانه‌های در اختیار خود هم از به گفته آنان فساد در جامعه خبر می‌دهند و هم از ناتوانی دولت برای پاسخگویی به نیازهای معیشتی مردم.

به نوشته روزنامه شرق «این روزها، روزنامه‌های اصولگرا با درک و دریافت درست از این آشوب ذهنی که دولت احمدی‌نژاد بیش از هر کسی مسبب آن بوده، تلاش می‌کنند با بدگویی و انتقادات تندوتیز از دولت روحانی، خود را حامی مردم نشان می‌دهند و اصرار دارند که بگویند دولت با وعده‌های دروغین آنها را به چاه ویل انداخته است.»

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم روز سه‌شنبه گذشته در کنفرانس خبری خود در واکنش به ادعای مخالفان دولت درباره حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، و رئیس بانک رفاه و ایجاد رانت در این رابطه از جمله گفت: «به محض اینکه فردی یکی، دو روز دیده نمی‌شود، اتهاماتی وارد می‌شود و ما باید تا انتخابات ۹۶ هر روز منتظر این مطالب باشیم».

به گفته آقای نوبخت «اتاق‌های فکر که با انگیزه سیاسی تشکیل می‌شود هر شنبه تعیین می‌کند که چه اتفاقی باید تا کل هفته رخ بدهد اما ما هم تلاش برای رفاه مردم می‌کنیم».

مهدی مهدوی‌آزاد، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در آلمان، با برشمردن مورد حملات و یا آنچه او، به عنوان بحران توصیف می‌کند، درباره انگیزه و اهداف این حملات به رادیو فردا می‌گوید: «این حملات عملاً دولت روحانی را زمین‌گیر کرده است».

فریبرز رئیس دانا، کارشناس اقتصادی در تهران، اما از زاویه دیگری به این درگیری‌ها نگاه می‌کند و به رادیو فردا می‌گوید نیروی مخالف دولت قدرتمند و تعیین‌کننده است و این مخالفت‌ها هم منتج از ساختار قدرت در جمهوری اسلامی است.

هفته گذشته نشریه جهان نیوز که گفته می‌شود متعلق به علیرضا زاکانی، نماینده تندروی مجلس نهم است به دلیل انتشار دو خبر غیرواقعی نوشتن نامه فدریکا موگرینی به محمدجواد ظریف و حضور ملامنصور رهبر طالبان پیش از کشته شدنش در ایران، توسط هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

جهان نیوز از جمله رسانه‌هایی بوده است که دولت روحانی را مرتباً نقد کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.