رفتن به محتوای اصلی

فساد همچون « خوره »
نه تنها نمک، بل کانسار نمک هم گندیده است
19.06.2016 - 19:42

                 
با افشای هرچه بیش‌تر فساد گسترده که در دولت « بی‌تدبیرانِ ناامید‌ی افزایان » به اوج خود رسیده است ، حامیان و بهره مندان از فساد ، سخت به تکاپو افتاده اند و در راستای « چوب و گربه دزده » ( البته دزد ، فرنام یا عنوان محترمانه است و باید گفت چپاول‌گران ) به توجیه غارت و چپاول برخاسته اند .

در این میان ، با افزایش سروصداها ، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اندیشه‌ی ارائه‌ی طرح یک فوریتی برای تعیین سقف دریافتی هستند . این در حالی است که به گزارش خبرگزاری تابناک ، شنیده‌ها گواه آن است که مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان تازه‌وارد را هم‌راه خانوادهایشان در هتل‌های مجلل 5 ستاره تهران با هزینه های کمابیش شبی یک و نیم میلیون تومان ، اقامت داده است .
اما در این میان هواداران فساد و سینه‌چاکان « چپاول و غارت » بی‌کار ننشسته‌اند و همه‌به میدان آمده‌اند . آقای صادق زیبا کلام ، برای « ایز گم کردن » هدف از انتشار فیش‌های حقوقی را « ضربه زدن به دولت روحانی می‌داند » و می‌گوید : « با فرض این که در زمان آقای احمدی نژاد پرداخت فیش‌های حقوقی حتا یک فقره هم اتفاق نیفتاده است و همه‌ی این فیش‌های حقوقی در زمان دولت آقای روحانی صادر شده است ، مجلس اصول‌گرای نهم در این سه سال کجا بود و چرا نظارتی بر روند پرداخت‌ها نکرد ؟ چرا یک بار نپرسید این پرداخت‌ها به چه دلیل بالاست » ؟! 

راستی را باید به این استدلال و دفاع جانانه از چپاول و چپاول‌گری شادباش و تسلیت گفت : شادباش به چپاول‌گران که چنین مدافع درس‌خوانده‌ی انگلستان دارند و تسلیت به ملت و مردم ایران که نه تنها دارایی‌هایش را چپاول می‌کنند ؛ بلکه کسانی به خود جرات می‌دهند تا این‌گونه آشکارا به دفاع از چپاول بر خیزند و افشای چپاول را « سیاسی » و برای « ضربه زدن به دولت روحانی » بدانند ؟!
به دنبال آشکارشدن حقوق 80 میلیون تومانی رییس بیمه‌ی مرکزی و دفاع تمام قد و جانانه‌ی وزیر امور اقتصادی و دارایی از وی و حقوق 240 میلیون تومانی رییس بانک رفاه کارگران ( البته در راستای کامل رفاه کارگران با کمینه‌حقوق 800 هزارتومانی ) و دفاع وزیر رفاه و کار و اموراجتماعی از حقوق بالای مدیران ، بر این باور است که هیچ تخلفی از سوی این فرد انجام نگرفته است ؛ بلکه « آن‌چه منتشر شده [ است ] بازمانده حساب مالی مدیرعامل بوده یعنی پولی که هنوز برداشت نشده بود ...»

در حالی که بورس با « سقوط آزاد » روبروست ، مدیران شرکت فرابورس بابت خدمات خود در سال گذشته بیش از 185 میلیون تومان ومدیران شرکت بورس انرژی 186 میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند . هم‌چنین پاداش هیات مدیره‌ی یک بانک‌ ، 960 میلیون تومان تعیین شده است.

رییس یکی از صندوق‌های راهبردی دولتی در سال 1394 برابر با 700 میلیون تومان و جانشین ( قائم مقام ) وی نیز در همین سال 500 میلیون تومان در یافت کرده است .
 نگذریم از حقوق و دست مزد‌های نجومی در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دفاع جانانه‌ی معاون وزیر از آن ها . معاون وزیر بهداشت و سخن‌گوی این وزارت‌خانه به جای پوزش‌خواهی و دست‌کم تاکید براین مساله که در آینده از این کار جلوگیری خواهدشد ، گفت : فیش کارانه 234 میلیون تومانی مربوط به کارانه 6 ماهه‌ی این فرد بوده و این فرد در ماه‌های قبل تنها ارقامی معادل 50 میلیون ، 65 میلیون  ، 41 میلیون و در یک ماه دیگر 31 میلیون دریافتی داشته است ... اگر این فرد دریافتی بالای  100 میلیون داشته باشد ، از شیرمادر برایش حلال تر است » . وی هم چنین گفت : بی‌اخلاقی‌ها را تکذیب نمی‌کنم ؛ درصد کمی بالای صد میلیون [ تومان ] می‌گیرند .

در این میان نوبخت سخن‌گوی دولت ، از مردم به خاطر حقوق ‌های نجومی عذر خواست و اظهار امیدواری کرد که در آینده از این کار جلوگیری شود ؛ اما سخنی از پی‌گرد چپاول‌گران و باز گرداندن « چپاول » به میان نیاورد . این در حالی است که رییس آقای نوبخت ، نه تنها پوزش‌خواهی نکرد ؛ بلکه گفت :  نباید این مساله را بدل به یک مساله‌ی ملی‌ کنیم  . 

یک‌شنبه 30 خردادماه 1395

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
وبلاگ روزنامک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.