رفتن به محتوای اصلی

حسن روحانی می‌گوید به آزادی‌ها در ایران افتخار می‌کند
22.06.2016 - 15:14

 

 

توسط جواد کوروشی

 

حسن روحانی که دولتش در هفته های اخیر زیر حملات رسانه‌های مخالف و تندرو قرار دارد، روز شنبه در یک ضیافت افطار با رسانه‌ها از جمله گفت: «تقویت امید و اعتماد در جامعه و تلاش برای جلوگیری از لطمه دیدن امید مردم ضروری است».

رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی خود به نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در تبیین اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: «امروز بوی بهار را از این رسانه احساس می‌کند و شرایط مقداری با قبل متفاوت است».

او با تأکید بر منتخب بودن خود از سوی مردم گفت: «اگر دولت منتخب مردم و حرکت آن در راستای اهداف ملی است، پس حمایت از دولت به معنای حمایت از مردم است و دولت به رسانه‌ها نیاز دارد و باید بتواند با رسانه‌ها ارتباط و تعامل داشته باشد».

آقای روحانی همچنین با تأکید بر اهمیت افکار عمومی گفت: «وظیفه اصحاب رسانه است تا افکار عمومی را با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ و همراه کند».

رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه گفت که «به آزادی مطبوعات، رسانه‌ها و قلم در ایران افتخار می‌کند» هرچند که همچنان در این مسیر به گفته آقای روحانی مشکلات و ایراداتی وجود دارد.

رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار در ترکیه، درباره گفته‌های آقای روحانی پیرامون صدا و سیما و آزادی های مدنی در ایران به رادیو فردا می گوید این ادعای آقای روحانی به نوعی نادیده گرفتن کامل وضعیت منتقدین و مخالفین حکومت است.

آقای روحانی در حالی به آزادی بیان و عقیده افتخار می‌کند که همزمان آقای خامنه‌ای در چند ساختمان دورتر و در دیدار با استادان می‌گوید او همواره بر کار سیاسی در دانشگاه‌ها تأکید داشته‌ و وجود گرایش‌های مختلف سیاسی در دانشگاه‌ها مانعی ندارد، اما نباید از این محیط برای مخالفت با انقلاب و ارزش‌های انقلابی بهره‌برداری شود.

مجید محمدی جامعه‌شناس و تحلیلگر سیاسی در نیویورک، درباره گفته‌های آقای خامنه‌ای در مورد دانشگاه‌ها به رادیو فردا می‌گوید که گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی پر از تناقض است.

حسن روحانی در دیدار روز شنبه خود با اصحاب رسانه از دیدار خود با آقای خامنه‌ای در خصوص مسایل اقتصادی خبر داد و گفت که آقای خامنه‌ای یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم را ایجاد آرامش در اقتصاد و جامعه خوانده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.