رفتن به محتوای اصلی

درباره مفت گویی های قاسم سلیمانی
25.06.2016 - 00:07

 

یک مملکت بند انگشتی

پیشنهاد می کنم خط و نشان های سردار سلیمانی را که رو به سران بحرین افاضه فرموده، جدی نگیرید. در هر ذره ای از قپه های روی دوش سردارانی مثل سلیمانی، خون صدها و هزارها جوان نازنین ما فرو خفته است. سلیمانی ها در آن جنگ ابلهانه و هشت ساله با عراق تا توانستند با به کشتن دادنِ جوانان مظلوم و ساده ی ما برای خود موقعیت و مرتبه آراستند.

با جرآت می گویم: این سرداران حتی از فنون مرسوم و جاریِ نظامی نیز بی بهره اند. و مثلا نمی دانند در تاریخِ جنگ های بی خردانه ی تاریخ، گاه سخن مفتِ یک آدم حاشیه ای، آغازگرِ آشوبی ملی و منطقه ای شده. وگرنه مگر یک نظامی آنهم در شرایط بحرانی جامعه اش به چنین وادی حساس و خائنانه ای - مثل تشر زدن به سران بحرین - داخل می شود؟

بحرینی که پشت سرش عربستان ایستاده مثل شاخ شمشاد و رهبر و سرداران همینجوری سپاه را خمیر کرده در یمن و سوریه و فلسطین و بحرین و هرکجا. شما قپه های سلیمانی را از روی دوشش بردارید و بفرستیدش به بیرون مرزها، مگر وی را به ماشین شویی بپذیرند. اطلاعات سوخته ی وی و سایر سرداران، دور ریز دستگاه های امنیتی اسراییل و روس است. پیش از انقلاب کارِ سابقِ جناب سلیمانی مگر چه بوده؟

یا لوله کش و آهنگری بوده یا با موتور سیکلتش مسافری جابجا می کرده و یا جنسی احیاناً در کویر کرمان. سپاه اکنون، و وزارت اطلاعات سابقاً، مگر رسماً به جابجایی مواد مخدر مشغول نبوده اند؟ سردار سلیمانی ها را نه سوادی بوده نه درسی نه دانشگاهی و نه هوش و ذکاوتی و نه حتی وطن پرستیِ خردمندانه ای. بل خون جوانان ساده ی ما و جهالت ملی او را تا بدین مرتبه بالا برده.

راز عربده های این سردار به سران بحرین در این است که می بیند: آمریکایی ها و اسراییلی ها و ترک ها و سعودی ها و روس ها بعد از مکیدن دارایی های نقد ما، دانه دانه ریش و ریشه ی اقتدار پوک سران و سرداران نظام را کندند و به زیر پا انداختند. درکجاها مثلا؟

در جنگ، در اشغال سفارت آمریکا، در فروش سلاح های دور ریختنی شان به ایران، در داستان هسته ای و پولهای گزافی که دود شد و بهوا رفت، در بیرون کشیدن قلب رآکتور هسته ای اراک و ریختن بتن جایش، در ترغیب سران و سرداران ایران به جنگ در سوریه، و ترغیب شان به جنگ دریمن، و بی نتیجه بودنِ عربده های منطقه ایِ سرداران و رهبر و بی فایده بودنِ هیاهوی شیعیان بحرین و دود شدنِ کل سرمایه های سران و سرداران در رواج و گسترش شیعه ی مطلوبشان. بله، سردار سلیمانی ها می بینند: این روزها روزهای سرشکستگی شان است. انگار از درون، رگ و ریشه هایشان را بیرون کشیده و پوسته ی پوکی از آنان بجای نهاده اند. نیک که بنگرید می بینید زیرک ترها تمامیِ کُرک و پرِ سرداران و سران نظام را ریخته اند و هیچ دستاوردی برایشان بجای ننهاده اند تا بدانها ببالند و هراز گاه و به مناسبتی رگِ غیرتی بجنبانند.

در همین اوضاع و احوال می شنویم و می خوانیم: یک سردارِ همینجوری وقتی می بیند درست در گردونه ای که همه ی گنده ها در این سالهای خفت برای نظام مقدس شاخ و شانه کشیده و بارشان را بسته اند و دار و ندار ما را بالا کشیده اند، بر می آشوبد از این که یک مملکت بند انگشتی به اسم بحرین دارد سر می جنباند که: اینجا مملکت خودم است به شما چه مربوط؟ اطمینان داشته باشید عربده ی سردار سلیمانی، نه برای ترساندن سران عربستان، و نه برای ترساندن سران بحرین، و نه برای بازگرداندن فلان شیخ شیعه ی بحرینی به بحرین، بل بخاطر روحیه دادن به خودِ کُرک و پر ریخته اش و روحیه دادن به بسیجیانِ پژمرده اش و روحیه دادن به ملاهای خسارت بارِ رهبری است و لاغیر! بی آنکه بداند و بفهمد که این عربده، مثل به آتش کشیدن سفارت عربستان بدست لاشخورهای اسلامی، به آتشی بینجامد که کل کشور را بسوزد و کل مملکت را پاره پاره کند.

خیالِ راحتِ آخوندهای رهبری و سردارانِ همینجوری سپاه از آنجا بر می خیزد که یک ریال از خسارت های عظمایی را که اینان بدست مبارک شان در کاسه ی روزانه ی مردم می اندازند، از جیب مبارک نمی پردازند. و البته آنقدر دزدیده و بالا کشیده اند که نگران حادثه های در کمین نیز نیستند.

 

چهارم تیرماه نود و پنج - تهران

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.