رفتن به محتوای اصلی

گزارش جمعیت دفاع از حقوق بشر در آزربایجان ـ ارک از تظاهرات در مقابل سازمان ملل
03.07.2016 - 11:56

روز دوشنبه ٢٧ ژوئن٢٠١٦ (٧تیرماه ١٣٩٥) تظاهرات آذربایجانی ها در مقابل سازمان ملل متحد در ژنوبر گزار شد. این تظاهرات آرام که توسط فعالین حقوق بشر آذربایجان در اروپا ترتیب داده شده بود درساعاتی برگزار گردید که گزارشگر ویژه علیه نژاد پرستی گزارش سالانه خود را به شورای حقوق بشر ارائه می داد. شرکت کنندگان از کشورهای آلمان ، سوئیس و فرانسه آمده بودند .با وجود طولانی بودند مسیر ها این تجمع اعتراضی به نحو احسن و سر ساعت مشخص ازساعت ١١ شروع و تا ساعت ٢ بعد از ظهرادامه داشت . همه شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکارد هائی که شعارهای خودرا بر روی آنها نوشته بودند حاضر شده بودند.
ابتدابا خوش آمد گوئی نماینده جمعیت دفاع از حقوق بشر آذربایجان ـ ارک در سوئیس، که در تدارک این تجمع و اخذ مجوز رسمی از مقامات سوئیس قبول زحمت کرده بود شروع شد و ضمن توضیح مقررات تجمع از شرکت کنندگان در این تجمع تشکر کرد و توضیح داد که این تجمع جهت همبستگی با فعالین آزربایجانی از طرف جمعیت دفاع ازحقوق بشر ارک تدارک دیده شده است و هدف ما رساندن صدای زندانیانمان از اینجا به سراسر دنیاست.
در این تظاهرات شرکت کنندگان با حمل عکس های زندانیان آزربایجانی، پلاکاردهائی دردفاع از تحصیل به زبان مادری، دفاع از محیط زیست از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه، در مورد حقوق زنان، سیاست ترک سیتزی، راسیسم و تبعیض نژادی درجمهوری اسلامی ایران به تظاهرات خودشان به مدت سه ساعت ادامه دادند.
همچنین در این اکسیون به سئوالات همه کسانی که در محل بودند و سئوال میکردند توضیحاتی به زبان های فرانسه و انگلیسی داده شد.
در این تجمع علاوه بر هموطنان ترک قشقائی ما که تا آخرین لحظه ما را همراهی کردند، نماینده حقوق بشر سودویند، دکتر نایب هاشم نیز حمایت خودشان را باحضورشان دراین اکسیون اعلام نمودند
در پایان تظاهرات قطعنامه مفصلی بزبان ترکی آذربایجانی خوانده شد و متن قطعنامه بزبان فرانسه توسط دونفر از برگزار کنندگان تظاهرات رسما دراختیار مقامات حقوق بشرسازمان ملل متحدوگزارشگر ویژه علیه راسیسم گذاشته شد.
ترجمه قعطنامه وفیلم بزودی منتشر خواهد شد .

جمعیت دفاع از حقوق بشر در آزربایحان ـ

روز-دوشنبه-به-تاریخ-27-ژوئن-2016

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منصور سیفی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.