رفتن به محتوای اصلی

آیا اراده ای برای برخورد با ظلم هست؟
نامه سرگشاده سندیکای کارگران فلزکار مکانیک به حسن روحانی
08.07.2016 - 01:17

 

نامه سرگشاده به رییس جمهور دکتر روحانی

 توفان افشای دریافتی های نجومی و خارج از قانون مدیران رده بالای دولتی که از طرف مزدبگیران جامعه در اعتراض به فاصله غیرقابل باور سطوح دریافتی انجام شد و از طرف زحمتکشان و کاربران فضای مجازی با انتشار آن در سطح جامعه و حساس کردن طبقه زحمتکش به این بی عدالتی و بی قانونی ، باعث شد از معاون خود بخواهید عکس العمل لازم را به این بی قانونی نشان دهد. فقط همین چند مدیر بانکها که فیش حقوقی اشان افشا شد بیش از یک میلیارد تومان ماهانه حقوق گرفته و بیش از دهها میلیارد تومان وام های بی ضابطه گرفته اند. که از تیر ماه در خزانه خواهد ماند.
آقای روحانی، اگر همانطوری که قانون مصوب کرده است و باید فاصله کمترین حقوق و بالاترین حقوق دریافتی بیش از 7 برابر نباشد، می بایست بیشترین حقوق کمتر از 7 میلیون باشد. ما با این افشاگری به شما این امکان را دادیم که دریافتی ها و وام های غیر ضرور و بی ضابطه بیش از 3000 کارمند دولتی بازنگری شود، بخصوص در کارخانه های زیر مجموعه تامین اجتماعی ( شستا ).
آقای روحانی، اگر فقط هر کدام از این افراد بطور متوسط فقط 10 میلیون اضافه دریافت داشته باشند ( که می دانیم بیش از این است ) با جلوگیری از این دریافتی ها، پاداش ها، وام های بی ضابطه حداقل 30میلیارد تومان ماهانه به خزانه دولت برگردانیده شده و می توان به مصارفی همچون پرداخت 20 هزار تومان حق مسکن ماهانه کارگران و یا ساخت 60 مدرسه در هرماه و یا بهداشت عمومی را رایگان نمود. و یا به کودکان کار و کارتن خواب ها که با سیاست های اقتصادی 35 ساله به این روز افتاده اند ، اختصاص داد.
اقای روحانی ، چنانچه بخواهید رویکردی مردمی داشته باشید می توان به روند شفاف سازی ادامه داد.
شما به خوبی می دانید و وزارت اطلاعات زیر مجموعه شما هم از آن اطلاع دارد که قاچاقچی های بزرگ در کجا لانه کرده اند، وام های میلیارد دلاری به چه کسانی اختصاص می یابد، کدام بنیادها و شرکت های غیردولتی از دادن مالیات فرار می کنند، اسکله های بدون مجوز در اختیار چه گروههای مافیایی است، سلطان ها چه کسانی هستند که به اقتصاد ایران فرمانروایی می کنند ، …..
ما به شما پیشنهاد می کنیم ، برای اینکه اقتصادی مستقل داشته باشید شفافیت مالی را در همه ارکان اجرایی کنید. با فرستادن بازرسان پاک دست نگذارید هیچ ارگانی از این شفافیت مالی بگریزد. مالیات را نه از فقرا بلکه ثروتمندان که از منابع این کشور استفاده می کنند باید گرفت. هرگونه قراردادهای اقتصادی که به صنعت و خدمات اجتماعی ضربه می زند را ممنوع اعلام کنید. شما می توانید منابع مالی زیادی را در اختیار بگیرید، اگر به این موارد که نص صریح قانون اساسی است ، رجوع کنید.
اگر می خواهید فساد ریشه کن شود، حیف و میل ها ، رانت خواری، جلویش گرفته شود کافی است شما از مردم بخواهید تا چشمان تیز بین شما باشند و فساد را در هر کجا و مقام افشا کنند و صد البته اراده ای برای برخورد با این بی قانونی ها باشد.
آیا اراده ای برای برخورد با این ظلم آشکار هست؟
تصمیم بگیرید امیرکبیر و دکترمصدق شاید جان در راه آرمان خود نهادند اما در اذهان مردم و تاریخ ایران زمین ماندگار شدند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

14/4/95

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.