رفتن به محتوای اصلی

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص گفتمان توسعه طلبانه و تنش زای احزاب کُرد ایران
17.07.2016 - 20:10

 

 

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص گفتمان توسعه طلبانه و تنش زای احزاب کُرد ایران

 

وجدانهای بیدار، ارباب رسانه و انسانهای آزاده

در حالی که کشورهای مختلف خاورمیانه درگیر جنگهای خانمانسوز هستند و هر روز هزاران انسان بی گناه قربانی هوس قدرت و شهوت خون صاحبان زر و تزویر می شوند و در شرایطی که در کشور ایران بیداد استبداد دینی و نژادی عرصه حیات را هر روز بر تمامی ملل ساکن در کشور ایران تنگ تر و تنگ تر می کند و در وانفسایی که خودکامگان و انحصارطلبان نژادی با مظالم مضاعف خود ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیستی ملل تحت ستم ایران را هر روز ویران و ویران تر می کنند متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی تشکل های سیاسی و رسانه های کرد ایران که ادعای نمایندگی خلق مظلوم و ستم کشیده کرد را دارند به جای تقویت حس همبستگی و اعتماد متقابل در بین ملل تحت ستم ایران با ادبیات توسعه طلبانه و جنگ افروزانه خود نه تنها آب در آسیاب مرکزنشینان مستبد می ریزند بلکه باعث ایجاد بد بینی و سو ظن در میان ملل تحت ستم ایران می شوند. در بحبوحه ای که جبهه ملل تحت ستم ایران بیش از هر زمانی نیازمند نزدیکی و همدلی مبارزان ملتهای مختلف ایران می باشد تا در آینده بتواند بر دشمن مشترک که همانا سیستم و ذهنیت انحصارطلب و خودکامه نژادی-دینی است فائق آید، ادعاهای واهی ارضی و توسعه طلبی مالیخولیایی برخی تشکل های سیاسی و رسانه های کرد بر علیه ملت ترک آزربایجان واقعاً جای تاسف و حیرت دارد.

در ماههای اخیر شاهد آن هستیم که برخی تشکل ها و رسانه های کرد به صورت کاملاً هدفدار و البته سازمان یافته از به کار بردن نام استان آزربایجان غربی خودداری کرده و به جای آن از نام من درآوردی و خود ساخته استان ارومیه استفاده می کنند که در هیچ تاریخی در هیچ جایی ثبت و یا کاربردی نداشته است. البته بر همگان واضح است که این جریانها با این عمل غیر مسئولانه و موذیانه که مغایر با روح دوستی و حسن همجواری خلقهای آزربایجان و کردستان است به زعم خود در پی حذف نام آزربایجان از بخش بزرگی از اراضی تاریخی آزربایجان هستند!

هم چنین در عملی مشابه و در پی اعتصاب اصناف شهرهای کردستان ایران که به دعوت حزب دمکرات کردستان ایران انجام شده بود، همان تشکلها و رسانه و از جمله مسئولان حزب دمکرات کردستان ایران با آوردن نام شهرهای اورمیه و سولدوز (نقده) در ردیف شهرهای کردستان و اذعان اینکه در این شهرها نیز اعتصاب صورت گرفته است مثلا در پی تجدید ادعاهای ارضی مالیخولیایی خود بر آمده اند. این در حالی است که به استناد تمامی تحقیقات های میدانی و بررسی شاخص های مختلف اکثریت قاطع ساکنین شهرهای آزربایجانی اورمیه و سولدوز (نقده) ترک آزربایجانی می باشد و اساساً در روزهای اخیر در مراکز شهر و محلات اصلی این شهرها هیچ اعتصابی صورت نگرفته است. همچنانکه در گزارشهای تصویری که در سایت های کردی در خصوص این اعتصاب ها منتشر شده است هیچ عکسی از شهر های اورمیه و سولدوز (نقده) منتشر نشده است.

جای بسی تاسف و بهت و حتی انزجار است که این جریانها بدون در نظر گرفتن حقایق تاریخی و کنونی منطقه و بدون درس گرفتن از حوادث گذشته نزدیک که جز خون و اشک و زجر دست آوردی برای انسانهای مظلوم نداشته است همچنان بر طبل زیاده خواهی و طمعکاری می کوبند و در خیالات خام سیر می کنند.

ما به عنوان تشکیلات مقاومت آزربایجان ضمن حمایت از مبارزات آزادیخواهانه خلق زجر دیده کردستان ایران و اذعان و احترام به تمامی حقوق فردی و اجتماعی اقلیت کُرد ساکن در شهرهای آزربایجان علی الخصوص اورمیه و سولدوز (نقده) و تاکید بر حقوق دوستی و همسایگی خلق های آزربایجان و کردستان و لزوم همبستگی و نزدیکی در جبهه ملل تحت ستم ایران، اعلام می کنیم ادبیات غیر دوستانه و بلکه خصمانه برخی جریانهای کرد در خصوص تکرار متوهمانه و بیمار گونه ادعاهای ارضی بی پایه بر علیه تمامیت سرزمینی آزربایجان از نظر ما مذموم و محکوم می باشد و جای هیچ گونه مماشات و تسامح ندارد.

ما به جریان هایی که ادعای نمایندگی خلق کرد را دارند ولی با اشتباهات خود در گذشته هم خلق کرد و هم خلق ترک را متحمل آسیب های فراوان کرده اند و از قرار معلوم هیچ درسی نیز از گذشته نگرفته اند شدیدا اخطار می دهیم که ملت ترک آزربایجان ضمن جدا دانستن حساب خلق کرد از این جریانهای خیال پرداز و دشمن تراش، هیچ گونه گذشت و نرمشی در قبال این افکار و تخیلات مالیخولیایی از خود نشان نخواهد داد. ملت ترک آزربایجان با تمام امکانات در مقابل متجاوزان به حریم مادی و معنوی خود خواهد ایستاد و در صورت لزوم از استفاده از حق دفاع مشروع هیچ ابایی نخواهد داشت.

ما بار دیگر با دعوت این تشکل ها و جریانها به عقلانیت، واقع گرایی و رعایت حقوق همجواری از آنان می خواهیم بیش از این با آلت دست شدن به آمال مراکز قدرت منطقه ای و فرا منطقه ای آب به آسیاب دشمن مشترک نریزند و به جای نفرت پراکنی و تنش زایی به فکر اعتماد سازی متقابل و تحکیم جبهه مبارزات مشترک ملل تحت ستم ایران باشند.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان
تبریز
۲۴ تیر ۱۳۹۵

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.