رفتن به محتوای اصلی

مهاجم مونیخ جوان 18 ساله ایرانی _آلمانی بود
پلیس مونیخ: انگیزه تیرانداز 'کاملا نامعلوم' است
23.07.2016 - 05:41

هوبرت آندرا، رئیس پلیس مونیخ وعده داده ظهر روز شنبه در یک کنفرانس خبری تازه ترین اطلاعات در مورد تیراندازی عصر دیروز (جمعه) را برای خبرنگاران تشریح کند. پیش‌بینی می‌شود هویت قربانیان و مهاجم این واقعه تا ساعاتی دیگر علنی شود.

03:22 GMT

فرانسوآ اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به تیراندازی امروز در مونیخ آن را یک "عمل تروریستی مشمئز" کننده خطاب کرده و بر حمایت کشورش از آلمان تاکید کرده است.

03:20 GMT

پلیس آلمان گفته هویت مهاجم تا زمان اطلاع یافتن اعضای خانواده او علنی نخواهد شد. به گفته پلیس، این جوان که دارای تابعیت دو گانه آلمانی-ایرانی بوده سالها مقیم مونیخ بوده است. پلیس گفته مهاجم سابقه جنایی نداشته و برای پلیس کاملا ناشناخته بوده است.

اگر چه در گزارش‌های اولیه پلیس اعلام کرد مهاجم با شلیک به خودش از پای درآمده اما اکنون گفته شده علت دقیق مرگ او همچنان در دست تحقیق است. پلیس گفته یکی از ماموران پلیس مخفی هم به سوی مهاجم تیراندازی کرده و هنوز معلوم نیست علت مرگ او گلوله پلیس بوده یا شلیک او به خودش.

02:01 GMTخبر فوری

رئیس پلیس مونیخ در آخرین کنفرانس خبری خود گفته هنوز معلوم نیست فرد مهاجم بر اثر شلیک پلیس کشته شده و یا این که مرگ او بر اثر شلیک به خود روی داده است . به گزارش پلیس علاوه بر ۹ قربانی این کشتار، ۲۱ نفر هم در جریان این تیراندازی زخمی شده اند که هنوز ۱۶ نفر از آنها در بیمارستان بستری اند و حال ۳ تن از آنها وخیم است.

01:44 GMTخبر فوری

پلیس مونیخ می‌گوید انگیزه پشت کشتار امروز "کاملا نامشخص" است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

با مشخص شدن تنها بودن مهاجم و استفاده او از اسلحه کمری و تاکیدی که گفته می‌شود در سخنانش بر "آلمانی بودن" خود داشته، اکنون گمانه‌زنی‌ها در مورد ارتباط این کشتار با "اسلام‌گرایی افراطی" و احتمال ارتباط میان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با این تیراندازی، کمرنگ‌تر شده است. موضوعی که در ساعات اولیه این واقعه از آن بسیار سخن به میان می‌آمد.

01:03 GMTچند کودک و نوجوان در میان کشته شدگان

پلیس مونیخ گزارش کرده در میان قربانیان تیراندازی روز جمعه، چند نوجوان قرار دارند. حال سه نفر از زخمی‌های این واقعه هم بسیار وخیم گزارش شده است.

00:47 GMT

پلیس می‌گوید تیرانداز از یک اسلحه کمری استفاده کرده است. این در حالی است که در گزارش‌های اولیه تیرانداز مسلح به استفاده از اسلحه بزرگتر منصوب شده بود.

00:43 GMT

پلیس آلمان می‌گوید در مورد گفته‌های شاهدان که مدعی‌اند مهاجم فریاد می‌زده "من آلمانی هستم" تحقیق می‌کند و از کسانی که ویدئویی در این ارتباط دارند خواسته تصاویر را برای پلیس ارسال کنند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.