رفتن به محتوای اصلی

نویسنده آذربایجانی "هفت خوان رستم" از کار خود دفاع کرد
سلیمان افشار تکابی: ما آذری ها با "پان ترکیسم" مخالفیم
27.07.2016 - 19:25

 

سلیمان افشار تکابی، نویسنده ی روزنامه ی "طرح نو" تبریز، که بخاطر انتشار نوشتار "هفت خوان رستم" در این روزنامه متهم به "توهین به ترک ها" و از کار خود برکنار شده است، با دفاع از نوشتار خود می گوید هدفش  این بوده که که نشان دهد آذربایجانی ها مخالف پان ترکیسم و نژادپرستی هستند و تنها به ایران پایبند می باشند.  

به گزارش صدای میانه، سلیمان افشار تکابی با یادآوری اینکه  مطلب او در یک نشریه ی قانونی که در تبریز و ارومیه دفتر دارد منتشر شده، نوشته است" هدف بنده.... این بود که به پان ترک ها نشان دهیم ما آذری های خود آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل مخالف پان ترکیسم و تُرک گرایی هستیم و اصولاً نژاد ما آذری ها ارتباطی با تُرک ها و تورانی ها نداشته آن هم در این عصر نوین که ثابت شده است هیچ گونه نژاد خالصی در جهان نداریم چگونه میتوان بر نژادی متعصب بود و نژاد پرستی کرد ؟؟ برای همین ما آذری ها فقط پایبند به ایران هستیم  و مخالف هر گونه تعصب بر روی نژاد و نژاد گرایی هستیم.".

افشار تکابی می افزاید: "پان ترک ها اکنون کاملاً گیج شده اند. در ساعات اولیه فحش به هم میهنان فارس دادن ولی بعد متوجه شدند این نشریه آذری است و شروع کردند به توهین و فحاشی به ما آذری های وطن خواه تحت عنوان خود فروخته و مانقورد. در واقع خود فروخته این پان تُرک ها هستند که با اینکه نژاد و تبار ایرانی دارند خود را فدای کشور های همسایه ضد ایرانی و ضد شیعه میکنند و سنگ تُرک های جانی عثمانی را به سینه میزنند که مردم آذربایجان از جمله تبریز و ارومیه و خوی را با وحشی گری تمام کشتار کردند و به نوامیس ما آذری های شیعه مذهب تعرض کردند . بله خود فروش شما پان تُرک های فدایی عثمانی هستید نه ما سربازان دلسوخته ای ایران سربلند."

نوشتار کوتاه "هفت خوان رستم"، که در روز 30 تیر 1395 در روزنامه ی "طرح نو" چاپ شد، بازگویی یکی از داستان های شاهنامه ی فردوسی از جنگ های ایران و توران است، که اعتراض شماری، از جمله نمایندگان مجلس رژیم جمهوری اسلامی از ارومیه و تبریز و اعضای شورای اسلامی رژیم در ارومیه را، با این ادعا که این نوشته "توهین به آذربایجان است"، برانگیخت و در ادامه به راهپیمایی هایی از سوی معترضان در تبریز و ارومیه انجامید.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.