رفتن به محتوای اصلی

به کجا می‌رویم؟
26.08.2016 - 01:16

یکی‌ از بحث‌های داغ روزهای گذشته فضای مجازی، انتشار "آخرین هشدار به آخرین ولیعهد" و واکنشهای پیرامون آن بود که بدون تردید پیامدهای گوناگونی را بدنبال خواهد داشت.

امضا کنندگان این بیانیه با استناد به متن مصاحبه‌های شاهزاده رضا پهلوی، ضمن استفاده از "محترمانه‌ترین ادبیات ممکن" ، در یک متن کاملا رسمی‌ که مستند به اصول حقوقی و بین المللی میباشد، ایشان را خطاب قرار داده و مواردی را به ایشان یادآور گردیده اند. با توجه به اصول مرسوم در دموکراسی ها، انتظار میرفت که شخص شاهزاده یا مسئولین دفتر ایشان، با ادبیات و شیوه‌ای مشابه به نویسندگان آن بیانیه پاسخ دهند، اما شوربختانه آنچه تا به امروز شاهد آن بوده ایم، تلاشی به شیوه نظام ولایت فقیه و با تهدید و توهین و ارعاب، تلاشی بیهوده برای پاک کردن صورت مسئله است.

نخستین اینکه به جای شخص شاهزاده یا دفتر ایشان، دبیرخانه "شورای ملی‌ ایران" وارد گود شد و اولین اقدام آنها اعمال نفوذ برای جلوگیری از انتشار گسترده این بیانیه بود که در هاییم راستا، سایت گویا چند ساعت پس از انتشار، آنرا حذف و خبر دیگری را جایگزین آن کرد و سیل تلفن‌ها بسوی اکثر امضا کنندگان برای حذف نام آنها از آن لیست روان شد که بجز یک مورد موفقیتی در پی‌ نداشت. گام بعدی انتشار فحشنامه‌ای بدون نام و نشان از سوی هواداران شاهزأده بود که ادبیات آنرا میتوان با ادبیات حسین شریعتمداری مقایسه کرد.

این فحشنامه بدون اشاره به اصل مطالب مطرح شده، در یکی‌ از فراز‌های این فحشنامه پرسشی بود به این مضمون که " زمانی‌ که در شروع جنگ ایران و عراق، شاهزأده لباس رزم بتن کردند و "قصد" داشتند به جبهه بروند، شما کجا بودید؟" و در فرازی دیگر با گریز زدن به صحرای کربلا، بحث کمبود آب و امکان جنگ‌های قومی برسر آب را بمیان می‌کشد که میتواند موجبات تجزیه کشور را فراهم کند، لذا سخن شما بیجا و بیموقع است.

به شما عاشقان شاهزاده میگویم که: روزی که شاهزاده شما قصد رفتن به جبهه‌ را کرد، من به همراه همه جوانانی که از دوست، آشنا و فامیل می‌شناختم، در خود جبهه‌ بودیم و در آن هشت سال جهنمی که هیچگاه زادگاهم اهواز را ترک نکردم، برادر، خواهرزاده، دایی، پسردایی و بسیاری دیگر از دوستان و عزیزانم را با دستان خودم به آن خاک مقدس سپردم و بابت آن بر سر هیچکسی هیچ منتی نگذاشتم و مطمئن باشید اگر لازم باشد، برای حفظ آن آب و خاک لباس سربازی را با افتخار دوباره خواهم پوشید.

درباره بحران آب نیز، با توجه به سابقه کار و تحصیل در رشته آب، سه سال پیش نوشتار مفصلی با عنوان "آری، روی سخنم با شماست" نوشتم و نسبت به شروع جنگهای آب هشدار دادم.

روز گذشته شورای ملی‌ ایران خود را درگیر ماجرایی کرد که اصولا "هیچ" ربطی‌ به آن نداشت و با انتشار بیانیه ای، ضمن فرافکنی و تحریف در موارد مطرح شده، با انکار مطالب، تهیه کنندگان بیانیه را به "جعل مدرک" متهم کرد و وعده پیگیری قضایی داد. امید دانا که از امضا کنندگان بیانیه میباشد، بلافاصله برنامه مخصوصی برای پاسخگویی به بیانیه شورای ملی‌ ایران تهیه و ضمن اثبات یکی‌ از نکات مورد مناقشه که لینک آن چند روز پیش از سایت شاهزاده که توسط دبیرخانه شورای ملی‌ ادارهٔ میشود برداشته شده بود، از وعده پیگیری قضایی استقبال کرده و منتظر اقدام انهاست.

در خاتمه سخنی با شاهزاده و پرسشی از بسیجیان ایشان:

شاهزاده گرامی‌، اگر قادر به درک بار "حقوقی" کلمات و اصرار پرسش کننده به استفاده آن آن واژه‌ها نیستید، صلاحیت اظهارنظر درباره آن مطالب را ندارید و چنانچه بدلیل "شرم و حیا" قادر به دادن پاسخ مناسب و درخور به یک خبرنگار نیستید، لطفا دربرابر میکروفون قرار نگیرید.

و اما شیفتگان شاهزاده، شما که امضا کنندگان را مأمورن و مزدوران جمهوری اسلامی نامیده ا‌ید، نگاهی‌ دوباره به آن اسامی بیاندازید. شما که مدعی دموکراسی هستید و امروز طاقت شنیدن یک انتقاد از "شاهزاده بی‌ تاج و تخت" را ندارید، فردا با منتقدین و مخالفان پادشاه بر تخت نشسته چه می‌کنید؟

خوش بود گر‌ محک تجربه آید به میا‌‌ن

تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

 https://www.youtube.com/watch?v=POtKdI7NrSk

کاظم موافق

بیست و ششم آگوست ۲۰۱۶

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاظم موافق

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.