رفتن به محتوای اصلی

مرکل از سیاست پناهجویی خود دفاع کرد
29.08.2016 - 14:57

صدراعظم آلمان روز یکشنبه (۷ شهریور / ۲۸ اوت) در گفت‌وگوی تابستانی ۲۰ دقیقه‌ای خود با خبرنگاران شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) در باره نامزدی در دور چهارم اظهار نظری نکرد. او تنها توضیح داد که “در زمانی مناسب” در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش هفته نامه آلمانی “اشپیگل” به نقل از محافل حزب دمکرات مسیحی آلمان، آنگلا مرکل قرار است تصمیم خود را در باره شرکت در چهارمین دور انتخابات صدارت اعظمی این کشور در بهار سال ۲۰۱۷ اعلام کند.

محافل حزب دمکرات مسیحی آلمان بر این نظرند که انتخاب بهار سال ۲۰۱۷ برای تصمیم‌گیری، به خاطر اعلام نظر هورست زهوفر، رئیس دولت ایالتی بایرن گرفته شده است.

رئیس دولت ایالتی بایرن گفته است که موضوع حمایت از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را در دور بعدی انتخابات در بهار سال آینده میلادی به اطلاع عموم خواهد رساند و به همین دلیل نیز خانم مرکل باید تا آن زمان صبر کند و پس از اطمینان از حمایت حزب حاکم بر ایالت بایرن نظر خود اعلام کند.

در ابتدا قرار بود خانم مرکل بهار سال گذشته نظر خود را در باره نامزدی برای ادامه پست صدراعظمی آلمان اعلام کند، اما با ایجاد بحران پناهجویان و برخورد شدید حزب دمکرات مسیحی آلمان با حزب سوسیال مسیحی این کشور در باره سیاست پناهجویی در آلمان، این تصمیم به تعویق افتاد.

گفته می‌شود که نامزدی مرکل برای دور چهارم صدارت اعظم این کشور بدون حمایت حزب سوسیال مسیحی آلمان، می‌تواند به حزب دمکرات مسیحی آلمان زیان‌های بسیاری وارد کند.

نبود همبستگی در اروپا در رابطه با پناهجویان

صدراعظم آلمان روز یکشنبه در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) ضمن دفاع از سیاست پناهجویی خود از کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرد که همبستگی لازم را برای تقسیم عادلانه پناهجویان نداشته‌اند.

خانم مرکل در این باره گفت بعضی از این کشورها به هیچ وجه حاضر به پذیرش پناهجویان مسلمان نیستند. او در باره این شیوه بررسی مشکلات گفت این اقدام راه حلی مناسب برای حل مشکل پناهجویان در اروپا نیست.

صدراعظم آلمان فعالیت ناتو در دریای اژه و همچنین تفاهم با ترکیه در باره پناهجویان را از اقدامات مثبت در اوج بحران پناهجویی نامید.

انتقادی کوچک به ترکیه

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اعلام کرد بسیار ضروری است که ارتباط با دولت ترکیه باقی بماند و در توضیح این امر گفت: «دیپلماسی وقتی نه با هم، که در باره هم سخن بگوییم، معمولا به نتیجه مثبتی نمی‌رسد.»

مرکل اما در این گفت‌وگو نخواست در باره مشکلات مشخص موجود در ترکیه چون نقض آزادی مطبوعات، رفتار دولت ترکیه با مخالفان خود، برخورد نظامی این کشور با اقلیت کرد یا حمله این کشور به سوریه نظری بدهد.

او تنها بر این نکته تاکید کرد که مشکلات موجود در ترکیه نباید در آلمان ادامه یابند.

نتایج یک نظر سنجی: نیمی از آلمانی‌ها با دور چهارم صدراعظمی مرکل مخالفند

برمبنای یک نظرسنجی در آلمان اکثریت مردم این کشور مخالف صدراعظمی مرکل در دور چهارم انتخابات مجلس نمایندگان آلمان “بوندس تاگ” هستند. تنها ۴۲ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند با ادامه فعالیت خانم مرکل به عنوان صدراعظم این کشور موافقت دارند.

موسسه “اِمنید” این نظرسنجی را برای روزنامه آلمانی “بیلد آم زونتاگ” انجام داده است. ۷۰ درصد اعضای احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان که در ائتلاف با هم و حزب سوسیال دمکرات آلمان دولت این کشور را تشکیل می‌دهند، موافق آنگلا مرکل برای دور چهارم صدراعظمی هستند و ۲۲ درصد این افراد با این امر مخالفت کرده‌اند.

در این نظرسنجی که روز پنج‌شنبه (۴ شهریور / ۲۵ اوت) انجام شد ۵۰۱ نفر شرکت کرده بودند. برمبنای این نظرسنجی محبوبیت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نسبت به گذشته اندکی کاهش یافته است.

در سال گذشته در ماه نوامبر درجه محبوبیت خانم مرکل بالاتر از امسال بود و ۴۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با ادامه صدراعظمی او موافقت داشتند و ۴۸ درصد با این امر مخالفت می‌کردند.رادیو آلمان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آلمان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.