رفتن به محتوای اصلی

عواقب حکم فتوای ارتداد شیعیان توسط مفتی اعظم سعودی
08.09.2016 - 01:52

Missing media item.

بفاصله یک روز پس از سخنان آیت الله خامنه ای, رهبر کهریزکیان ایران, مفتی اعظم سعودی اشکارا حکم ارتداد شیعیان را صادر کرد. پیش از این نیز تقریبا همه مفتی های سنی عربستان, طبق قرائت  فرقه خود از اسلام و قرآن, شیعیان را تکفیر کرده بودند اما هرگز از زمان ایجاد کشور عربستان سعودی , مفتی اعظم رسما آن را تایید نکرده بود. از آنجائیکه در عربستان سعودی , همانند ایران, منشا قانون مدنی و جزائی قرآن, حدیث  و فتواهای رهبران دینیست , فتوای تکفیر مفتی اعظم در واقع حکم مهدورالدم بودن پیروان تشیع, حلال بودن تجاوز به زنان و دخترانشان, ضبط اموال  و غلام بودن فرزندان ذکور  می باشد و لازم الاجرا توسط  هر مسلمانیست. اسلام سنی مسیحیان و یهودی ها کفار ذمی  می نامد که با پرداخت ذمه میتوانند خود را از مصیبت قوانین اسلامی نجات دهند لکن از نظر مفتی های سنی, شیعه و پیروان دیگر ادیان و آتئیستها کافر حربی محسوب می شوند. آیه 24 از سوره نسا در قرآن بصراحت  تملک زنان کفار را جائز دانسته است. باز  بر اساس آیه 33 از سوره المائده تکلیف مردان کافر را مشخص کرده است. "سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مى‏جنگند  (کفار حربی)و در زمين به فساد مى‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏ يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت". آیه های از این دست که مسلمین را به کشتن و شکنجه کافران فرا می خواند فراوان است.

در  زمانهای قدیم, شیعیان در مراسم حج عربستان تقیه (دروغ  جایز اسلامی) کرده, تظاهر به پیروی از تسنن می کردند تا جان و مال و زنان همراهشان را  بخطر نیندازند. در روزگاران اخیر دولت و پلیس عربستان, بنوعی  از حجاج شیعه در قالب پاسداری از کل زائرین محافظت می  کردند تا سنی های افراطی به زنان و اموال اهل تشیع, علویها, زیدیها و اسمعیلیها  دست درازی نکنند. با وجود  حفاظتی که صورت می گرفت, ماجراهای زیادی همه ساله از ربوده شدن زنان جوان در مکه , دهان به دهان می گشت. یک مورد آنرا زمانی که یکی از اقوام من بعد از مراجعت از مکه نقل می کرد بسیار دردناک است. ظاهرا در گروه آنها زن زیبا و جوانی همراه شوهرش نیز بود که چند روز پس از ورودشان به مدینه ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفت.  آخوند مسئول گفته بود هرسال بدون استثنا از این اتفاقات می افتد و همه بخاطر مصالح اسلام  و آبروی مردم سکوت میکنند!!!!. پلیس عربستان بعد از یک هفته زن جوان را یافت لکن شوهرش از قبول او بعنوان همسر امتناع کرد.  با فتوای علنی مفتی اعظم, شکی نیست که بر تعداد حوادثی از این دست افزوده خواهد شد.

بنظر من وظیفه انسانی رسانه ها حکم میکند که مردم را از عواقب این تکفیر آگاه سازند و انها را  نسبت به تبعات احتمالی  مسافرت به عربستان واقف گردانند. 

Missing media item.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دیرنج مین ائللی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.