رفتن به محتوای اصلی

حسن روحانی رئیس جمهور دو دوره‌ای یا یک دوره‌ای؟
12.09.2016 - 04:56

هشت ماه پیش از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران حملات اصول‌گرایان مخالف دولت به دولت حسن روحانی ادامه دارد و به تازگی چهره‌های شاخص جناح اصلاح‌طلب انتقاد به این دولت را آغاز کردند.

محمدرضا عارف نماینده تهران و رییس فراکسیون امید، فراکسیون ائتلاف حامیان دولت و اصلاح‌طلبان در مجلس روز پنجشنبه گذشته از ناهمراه بودن ۵۰ تا ۶۰ درصد مدیران دستگاه‌ها با دولت سخن به میان آورد و اینکه این مدیران بازمانده دوران گذشته هستند.

این نامزد جناح اصلاح‌طلب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران همچنین با توجه به اینکه به گفته او تغییر در انتخابات اسفند ۱۳۹۴ شعار مردم بود از عدم تغییر انتقاد کرده است. مثلا در وزارت علوم چون به گفته او وزیر علوم پاسخ به درخواست برای تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی را نمی‌دهد. آقای عارف افزوده است اصلاحاتی در دانشگا‌ه‌ها انجام شده که کافی نیست و دانشجو به گفته او باید آزاد باشد در دانشگاه‌ حرف خود را بزند.

نماینده تهران در مجلس همزمان با جلوگیری از اجرای کنسرت‌های موسیقی مخالفت و از استیضاح یاد کرد. او گفته است اگر دولت عمل کند بهتر است از اینکه مجلس از اختیار قانونی خود استفاده کند.

روز چهارشنبه گذشته هم حسن رسولی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایران به روزنامه آرمان گفت در پی انتخابات مجلس محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین در دیدار با حسن روحانی از او گلایه کرده و گفته حامیان آقای روحانی که در انتخابات مجلس با اصلاح‌طلبان ائتلاف کرده بودند به عهد خود وفا نکرده‌اند.

به گفته آقای رسولی نکته مهم در گلایه آقای خاتمی به توصیف او کج‌رفتاری برخی از وزیران برخلاف جهت‌گیری این ائتلاف و فراکسیون امید در مجلس بوده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همزمان در این مصاحبه افزوده آقای روحانی انتقاد آقای خاتمی را پذیرفته و گویا به این وزیران تذکرد داده است.

دولت حسن روحانی افزون بر این از آغاز به کار او در ریاست جمهوری به این سو مورد حمله اصول‌گرایان مخالف دولت بوده است. چه بر سر توافق هسته‌ای و اینکه به تصور مخالفان دولت برآیند برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام هم از لحاظ امنیتی و دفاعی و هم از لحاظ سیاسی و اقتصادی بیشتر به ضرر جمهوری اسلامی بوده است تا به نفع آن و چه بر سر فساد و حقوق‌ها و پاداش‌های کلان و چنانکه معروف شده نجومی.

حامیان دولت روحانی در پاسخ گفته اند فساد حاصل این حقوق‌ها و پاداش‌ها یک چندم حیف و میل و اختلاس در دوران زمامداری هشت ساله دولت محمود احمدی‌نژاد نیست و افزوده‌اند حاصل برجام بسیار بهتر از نتیجه کارنامه سیاسی و اقتصادی دولت دهم و آن چیزی است که مخالفان دولت می‌گویند.

پرسش برنامه «دیدگاه‌ها» از سه میهمان برنامه این هفته این است که دولت حسن روحانی هشت ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده در چه وضعیتی است؟ محمد صادق جوادی‌حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مشهد، شهریار آهی از بنیانگذاران اتحاد برای دموکراسی در استکهلم و سعید برزین جامعه شناس و تحلیل‌گر سیاسی در لندن به این پرسش اصلی پاسخ می گویند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.