رفتن به محتوای اصلی

جناب آقای علی قاضی رهبر حزب آزادی کوردستان
15.09.2016 - 21:08

 

چندین سال است که به شیوه های غیراصولی تعداد زیادی از جوانان باشور روژهلات کوردستان(به ویژه ایلام و کرماشان) بنابر اطلاعاتی که آنانی که توانسته اند از حزبی که شما رهبری آنرا برعهده دارید به بنده گزارشهایی ارائه داده اند که طبق اظهارات این جوانان، شگرد حزب پاک در جذب این جوانان بسیار جای تعجب دارد!. شیوه جذب آنها در حزب شما، برخلاف عضویت پذیری احزاب کردی ایرانی بوده است. اکثر این جوانان که از کرمانشاه و ایلام به عضویت"پاک" درآمده اند، نقطه ی مشترک تمامی آنان در جذب، همچون استخدام نیروهای بوده است که توسط یک دولت آنهم به شیوه ی مزدورگیری و نه استخدامی عادی، بعمل آمده است.
برای مثال نحوه ی تماس در داخل با آنان در دادن وعده و وعیدهایی فراتر از هر ساختاری همچون: دادن حقوق ماهانه یک میلیون دینار، اعطاء یک ماشین و کمک کردن آنهائی که مجرد هستند در جهت تسهیل در ازدواج آنان، عضوگیری و فریب دادنی فاحش به چشم می خورد.
آنها می گویند پس از اینکه نفرات وارد باشور می شوند اول نام آنها تغییرداده می شود. ایلامیانی که وارد حزب شده اند با نام هایی مستعار: مانشت، ایوان، خزل، بدره، پژمین، شیروان، باجک، گچی، کارزان، ملکشاهی و سیروان، آلامتو و تاراج و... نامگذاری شده اند. پس از نامگذاری آنها تمامی اموال آنان، از تلفن و پول و همه ی وسایل شخصی که همراه داشته اند، ضبط و کم کم به آنها گفته اند که در اینجا حق مخالفت با آنچه که به آنها وعده داده شده را ندارند.
در بیشتر مواقع با ایجاد دودستگی، تعدادی از افراد عضو پاک را آماده و در صورتی فردی اعتراضی نماید و خواستار خارج شدن از حزب شما را داشته اند، مورد گوشمالی و ضرب و شتم و حتی هزاران تهمت بدانها بسته اند.
با توجه به اطلاعاتی که برای من فرستاده شده است، سئوال من از شما به عنوان یک کرد باشور روژهلات کوردستان اینست: چرا تا به امروز پرونده کشته شدن سه کرد ایلامی در پاک در مراجع حقوقی باشور کوردستان(حکومت اقلیم کردستان) بررسی نشده است؟.
به من گزارش شده است در جریان کشته شدن بدره(بهمن)، مهدی شراوی و محمد که هر سه نفر از ایل ملکشاهی هستند، توسط شخصی بنام رحیم مصطفوی با نام مستعار"سیروان" که اهل اسلام آبادغرب بود، کشته شده اند. پروژه ی کشته شدن این سه نفر از سوی سیروان که دارای پیشنه ی کیفری قتل در ایران(براساس اظهارات خود وی نزد ایلامیان) بوده و گویا ضد وبندی در بین وی و رهبری حزب بعد از برملا شدن پرونده ی کیفری وی در این حزب، صورت می گیرد. آنهم کشتن سه نفر ملکشاهی توسط این قاتل و ایجاد پروسه شهیدپروری ننگینی با ذهنیت انتقامگیری که هردوسرش برایش سود بوده است، صورت می گیرد. اکنون که آن سه نفر از بین رفته اند و به عنوان شهیدان پاک اعلام گردیدند و شخص سیروان که معلوم نیست اکنون در کجاست، بعنوان نفوذی جمهوری اسلامی به خانواده های این سه مقتول معرفی می شوند.
حال پرسشی که در هرذهنی حتی در ذهن بنده با توجه به چنین داده هایی ایجاد می شود، چه موضوعی در حزب شما جریان دارد؟.
یا شما بعنوان نفر نخست این حزب چه واکنشی نسبت به چنین حوادث ناگواری نشان داده و یا میدهید؟.
چرا شخصی بنام سیروان که اگر نفوذی جمهوری اسلامی است، سوءقصدی نسبت به سران این حزب یا شخص یزدان پناه انجام نمیدهد و سه پیشمرگه ی جوان بی گناه آنهم تازه وارد به حزب شما را به قتل میرساند؟
موضوع دیگری که به من گزارش شد: ناپدیدشدن پیشمرگه ای بنام علیرضا اسدی کرد با نام مستعار"شیروان" که اهل ایلام است و مدتی قبل از عضویت در حزب پاک در حزب دمکرات کردستان عضویت داشته است. براساس شنیده ها، در جریان عضوگیری حزب پاک در ایلام و کرمانشاه، شیروان نقشی فعال داشته و تمامی پیشنهادهای واهی را به اشخاصی که از این مناطق عضو شده اند را مطرح کرده است.(خود اشخاص عضو شده چنین بیان میدارند) که عملکرد شیروان تحت نظر شخص حسین یزدان پناه صورت گرفته است.
در سه روز گذشته نیز نیروهای حزب شما، شامگاە 12 سپتامبر در حوالی شهر کویسنجق و در پارکهای جنگلی ورودی غربی شهر، شخصی بنام نادر ایلامی که قبل از این عضو پاک و بعدها به عضویت حزب دمکرات کردستان در آمده، مورد ضرب و شتم قرار نیروهای پاک قرار می گیرد و مجروح می شود، اما ایشان توانستە خود را از چنگال نیروهای پاک نجات دهد و فرار نماید.
روز سەشنبە 13 سپتامبر در یک منزل در ناحیەی کسنزان در حومەی هولیر افراد مسلح پاک، شخص دیگری بنام آرام ناظری را بە منزل یکی از آشنایان پیشین خود می‌کشانند. نامبردە بە محض پیادەشدن از تاکسی و وارد شدن بە منزل مزبور، هدف حملەی شماری از افراد مسلح ” پارت آزادی” قرار می گیرد و ربودە می‌شود. در روز شنبه گذشته فردی دیگری بنام سیروس ربیع‌بیگی با نام مستعار"کایا" که قصد داشت بمنظور دیدار با یکی از آشنایان خود بە شهر سلیمانیە سفر نماید. از آن روز تا کنون، مفقودالاثر و هیچ خبری از وی نیست.
آنچه مشخص است همه این افراد کسانی بودند که عضویت آنان در پاک با وعده های دروغینی بوده که ذکر گردید.
با توجه به تماس دوستان و اقوام خیلی از این جوانان با کوردانه و من از شما می خواهم، ضمن تحقیق در مورد این مواردی که ذکر شد، فشاری را که اعضاء حزب شما بر فرزندان ملت کرد که از باشور روژهلات کردستان هستند را برداشته و و هر چه سریعتر وضعیت ربوده شوندگان و مفقودین ایلامی و سایر مناطق را روشن و تمامی اموالی را که از گریخته گان، سران حزب پاک مصادره کرده اند، بدانها بازگردانید.
در ضمن جا دارد به شما یادآوری کنم، اگر خشم مردم ایلام و خانواده این جوانان که اهل ایل بزرگ ملکشاهی، خزل و ... فوران کند و این قضایا را در مورد فرزندان خود بدانند، حزب شما دچار خسران بزرگی خواهد شد.

با احترام
محمدرضا اسکندری
سردبیر رادیو کوردانه
پنجشنبه 25 شهریور 1395
لاهه هلند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
امیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.