رفتن به محتوای اصلی

سرمایه‌گذاری ۱۰۸ میلیارد دلاری پنتاگون در تسلیحات اتمی
27.09.2016 - 14:56

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در عرصه گسترش و حفاظت از زرادخانه هسته‌ای آمریکا بسیار افزایش خواهد یافت. به گفته اشتون کارتر، به طور مشخص در پنج سال آینده ۱۰۸ میلیارد دلار صرف زرادخانه هسته‌ای آمریکا خواهد شد. کارتر این خبر را بدون ذکر جزئیات و حین بازدید از پایگاه نیروی هوایی “مینوت” واقع در ایالت نورث داکوتا اعلام کرد. بخشی از نیروی نظامی آمریکا که به کارگیری تسلیحات اتمی در دستور کار بالقوه آن است، در این پایگاه مستقر است.

رئیس پنتاگون گفت که به زودی روندی تازه آغاز خواهد شد تا نتیجه دهه‌ها سرمایه‌گذاری محدود در عرصه تسلیحات اتمی را جبران کند. او گفت که سال ۲۰۱۶ برای “ترساندن دشمنان بالقوه” از اهمیت برخوردار است.

کارتر گفت: «برای آمریکا ایجاد ترس با تسلیحات اتمی همانند صخره‌ای است که امنیت‌مان بر آن بنا شده و این مهم‌ترین وظیفه وزارت دفاع است.»

بیشتر بخوانید: حمله سایبری به اطلاعات محرمانه تسلیحات اتمی آمریکا

کارتر افزود که البته سناریوی کشمکش شدید بر سر تسلیحات اتمی، به گونه‌ای که در دوره جنگ سرد وجود داشت را کهنه می‌داند. او گفت با وجود این ممکن است این تسلیحات به قصد به کار گرفته شوند و این واقعیتی است که باید درباره آن هوشیار بود.

کارتر گفت که اگر حمله‌ای با تسلیحات اتمی، برای نمونه از سوی روسیه یا کره شمالی، صورت گیرد، هدف چنین حمله‌ای می‌تواند شکست دادن رقیبی قوی‌تر در میدان جنگ یا ایجاد چنددستگی در میان نیروهای متحد باشد.

بیشتر بخوانید: اوباما در هیروشیما: برای جهان عاری از سلاح اتمی تلاش کنیم

وزیر دفاع آمریکا به صراحت به کره شمالی هشدار داد. او گفت که تحریکات رژیم کره شمالی تنها باعث آن نخواهد شد که متحدان آمریکا در منطقه تسلیحات خود را افزایش دهند. او افزود که تنها حمله مستقیم به آمریکا نیست که پاسخ خود را دریافت خواهد کرد، بلکه هر گونه استفاده از تسلیحات اتمی با واکنش مؤثر آمریکا روبرو خواهد شد

این نخستین سخنرانی اشتون کارتر از آغاز ریاست او در پنتاگون در فوریه ۲۰۱۵ بود که بر روی موضوع تسلیحات اتمی متمرکز بود.رادیو آلمان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو آلمان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.